Tillöka flocken?
Ni som tillökar era flockar med nya små råttisar. Hur gamla brukar råttorna som ni redan har vara när ni blandar in nya små ungar?
Jag tror det är väldigt olika. Allt från 6 veckor till 2 år.
Jag ska i veckan tillöka min flock (som just nu bara inehåller en råtta) med två 6 veckors ungar. Honan i min flock nu är ca 3 månader.
//Nike
Oj, så varierande .
för det mesta brukar alla mina vara några månader i ålderskillnad , men dom äldsta inför introducering med en ny har varit runt 2 år. Men då har det ju funnits råttor som varit yngre i flocken med
Jaha, för just nu har jag 2 damer som blir 2 år den 31 juli och jag funderade på att kanske tillöka. Jag har även sätt att den ena har börjat bli lite sliten och dessutom har hon en tumör som jag ska hålla koll på. Innan så har hon varit superfrisk och hennes syster är fortfarande pigg och glad. Men eftersom att någon eller båda kan dö när som så hade jag ju isåfall skaffat 2 honor till men det kanske blir för jobbigt för 1 eller 2 damer på 2 år…
5veckor och uppåt. Helt upp till hur stabil flocken är
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Samma här som tidigare talare.
Råttorna som får flytta in i flockarna är alla i olika åldrar från 4 veckor (mina egenuppfödda när de ska delas från syskon av motsatt kön)/5 veckors från andra uppfödare - upp till 2åringar som förs in i de flockar jag har där åldern varierar från varje råtta från yngsta på 6 veckor till äldsta på 2 år.
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum