S. 2 råttungar
födelsedatum: 11Maj 2013
färg, teckning o hårlag: Agouti slät
kön: en hona(Jean D'Arc) och en hane(Galahad)
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 8/8
faderns namn, födelsedatum, vikt: The Riddle.Ci rex. 30/1-12. runt 600gram.
moderns namn, födelsedatum, vikt: Starbeam, Ag. 1/9-12.
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Honans ägare bad mig ta en kull på henne pga att hon var så jätte bra i flock och väldigt social. Men ändå aktiv och utforskande. Hade redan tagit en kull på hennes syster men letade en passande hona till den hanen för att få vidare nått ur den kullen.När honan sedan kom hit var hon över förväntat bra. Så sjukt duktig och stressfri mor. Diade ungarna mitt på vardagsrumsbordet med hundar och folk runt om när de var utanför buren. Men hon hade lite ont om mjölk så ungarna växte segt. Fick därav springa mellan två burar och sno lite mat av fidorka som bara hade en kull på 2 tjockisar.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
Honan är väldigt självsäker, aktiv, social, busig och mycket lik sin mor till sättet med att kasta sig upp i famnen för att säga hej och sedan iväg på äventyr. Lyhörd och kan passa rätt bra till agility. Hon var bara halva storleken som sina syskon när de föddes men har kämpat på bra. Hon var helt orädd att flytta in till honflocken, anpassade sig direkt och började genast hälsa & busa runt. Hanen är lite lugnare och lite mer försiktig. Slänger sig inte lika mycket på folk och inte först fram när man kommer. Men vill gärna vara med. Drar sina strövtåg och utforskar men håller sig rätt nära. Är väldigt snäll och lugn i flocken även om han gärna busar runt. Både, speciellt honan vill ha ett aktivt hem med nått sällskap i lite mer av sin egen ålder.pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 300:- ej regg men stam finns
Honan kan tänkas sättas på foderavtal.ort där råttan/råttorna finns: Västerås. Men transport mot sthlm/gotland finns övriga platser brukar kunna hittas.
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Widerkrantz@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej. Ej
Fler bilder: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.580091455355914.1073741830.500150383350022&type=3
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#1, Farligt söt, vet inte om jag ska blunda eller hoppas hon finns kvar <3
Men Åh, frestas inte <3
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Jag gillar födelsedagen! 😃

Mvh Stephanie 

Nu är det bara Galahad som söker sin människa och flock.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Transport till Sthlm vore ju underbart :)
aaaaaaaaaaaangelina
Vilken charmig kille!:)