Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 468 ggr
[Dimar8]
0

Toalettbesök överallt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gör rent buren varenda dag för att det är kiss och bajs överallt, givetvis har jag tålamod för att göra det. Men, har ni några tips om hur jag kan få dom att gå på toaletten? Jag lägger alltid bajset i toaletten för att jag läst att det kan hjälpa men det blir ingen ändring alls..

labbetrubbel
0

Byt plats på toaletten? Eller lägg till fler toaletter, kan funka ibland! Det gjorde det för mina skitgrisar!:-)

sarakaka
0

När jag flyttar in en flock i en ny bur tittar jag först var de bajsar sen ställer jag dit toaletten. :) Ser du om de bajsar lite mer på ett ställe eller är det verkligen överallt?

[Dimar8]
0

#2 Det är precis överallt, annars hade jag givetvis bytt plats :c

Apootie
3

Mina hanar bajsar i lådan, och överallt. Men jag lägger envist kottarna i lådan och de brukar vara bättre på det vissa dagar… Dock tror jag att när jag inte är hemma kan de "råka" välta toaletten också så allt ramlar ur.

lovely97
0

Jag såg en video från youtube hur man gör sina råttor rums rena, hennes tips var att slänga i några frön i lådan för att göra den mer intressant. Det funkar dock för mina, men super jobbigt ( äckligt ) att dom äter där nu :P

BellaLjungberg
2

1. spänn fast toaletten någonstans så de inte kan välta ut allt 2. hur jobbigt och segt det än är, envisas med att plocka plopparna i toaletten hela tiden!

När det gäller kissandet har jag fått höra att det inte går att få råttor att kissa på ett och samma ställe. de lixom kissar lite överallt i buren :p

Oshibwa
1

Mina tjejers toalett var deras sovhängmatta… Inte coolt alls.

[Dimar8]
0

#7 känner igen detta! ;)

Helenaw87
2

Håller med på med toaträningen men inte lätt alls 😭
Plockar kottar varje dag men inte sjutton blir det bättre.
Dessutom verkar den lilla vara lite lös i magen…
Inte rinnigt eller så men det är inte alls som den storas 🤔
Jag använder toalätt som botten å i deras toa har ja nå pellets av pressat trä.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

[Dimar8]
0

#9 Åh, precis samma hos mina! Förutom att jag har kattsand i toan ;)