Råttor iFokus

Råttor

Etikett: presentation
Läst 485 ggr
MissFake17
1

Hemsk historia med ovisst slut...

Jag bor till och från i Viksjö (sthlm) med mina två rått tjejer Belle och Esmeralda och har för vana att ha med dem överallt. De i zoo affären i centrum har sett mig många gånger och minns mig väl som hon med råttorna. En dag när jag kom förbi nästan slängde de sig på mig berättade och bad om hjälp..

..Några veckor innan hade en kvinna kommit in och ville köpa ett husdjur till sin 7 åriga son.. mer hörde de inte utav henne tills hon två veckor efter att hon köpt två råtthanar kom och sa att hon ville lämna in dem för att de inte var "roliga" annars skulle hon släppa ut dem i det vilda.. de som har zoo affären har ett avtal med ica bredvid om att de inte skulle ha råttor där och var först tveksamma med vad de skulle göra men en av de som jobbade där sa att hon kunde ta den och gick för att hämta buren i bilen.. 

.. de satt i en hamsterbur som var full med rutten mat, hade spån och det hade nog aldrig blivit städat.. de var livrädda och stank.. råttorna duschades och buren städades, en av de som hade erfarenhet av råttor gav dem det som behövdes men ingen annan bur fanns tillgänglig så de fick bo kvar i den lilla, de flyttade hem till en av de som jobbade där men hon hade även häst, hund och katter och inte alls tid för dem. hon berättade att de var hur gosiga som helst och över allt annat ville ha ett hem där de var älskade och fick den tid de förtjänade så..

..de bad om min hjälp och jag kunde inte annat än att säga ja, jag har inte hjärta att höra att de ska avlivas eller släppas ut i skogen… jag har tiden och jag har plats.. men varken min foster mamma eller mina föräldrar är med på att jag har flera råttor så de måste tyvärr flytta till någon annan så fort som möjligt.. även om jag ännu inte har hunnit ta hem dem pga att jag åkte utomlands precis efter och inte ville göra råttvakten till besvär och de hade möjlighet att vara kvar hos henne tills jag kom hem.. (det här är ingen säljtråd men skicka gärna ett pm och ni själv eller någon ni känner är intresserade) allt jag önskar är att dessa killar ska få ett bra hem.. jag är medveten att det inte är bra för dem att flytta så pass många gånger, men jag ser inte heller att de ska bo i en hamsterbur när jag har större burar hemma.. 

Förstår inte hur en del tänker.. blir så arg!

Oshibwa
0

ot* Jag hade två katter som hette Belle och esmeralda förut :)

[[Mellebelle]]
1

Å stackars grabbar som får leva så jobbigt.. Så snällt av dig att vilja ge dom ett hem men kan ej.. Har du verkligen försökt tjata ihjäl dom? Muta med massa saker typ att du kan städa de och de o vara barn vakt osv? Annars hoppas jag att det är någon vänlig själ som kan ta emot dom..