Unika rått namn
Hej jag ska snart hämta mina två rått hanar och har fortfarande inte några namn på dom. Jag vill inte ha något vanligt namn som fluffis, Pelle , Olle osv ni förstår. Jag vill ha några unika namn som tex. Schugrant, gottfreid. Så skriv på många många bra namn! Jag vet att man ska komma på namnet själv men jag Bill hitta lite inspiration! Tack :)
Oblivion gillar jag :)
//Nike
#1 de va fint :D
Lucifer och Devil c:
http://www.behindthename.com/random/
testa det där
Lotus, lennox, lemon, Levin, totul, tagtox, konton, Ohenon, nimbus, bambi, Hercules, Hector, ligon :)
Linton, mallegur, efraim, fifa, jagon:)
ha ett tema och utgå från det, sj har jag disney men man kan ju ha grekisk mytologi, asagudar eller liknande :)
NATURNAMN
Solstorm, Norrsken, Mars, Lava, Vargtass, Älvdans
FYSIK
Gravitation, Rotation, Acceleration, Tid, Fusion, Kraft
FÄRGER/MÖNSTER
Violett, Gräddelin, Kamo (Kamouflage), Prick
ÖVERNATURLIGT
Ufo, Spöke, Bigfoot, King-Kong, Magi, Alven
ÄTBART
Cocopops, Majs, Fiskpinne, Husman, Durum
KLÄDER
Strumpa, Socka, Hängsle, Hatten, Keps, Vante (Svantevante)
GUBBNAMN
Rudolf, Kurt, Olof, Carl, Hasse, Rutger, Svante, Tore, Bengt-Åke
KUNGANAMN
Bernadotte, Vasa, Tudor, Henry
SAMHÄLLE
Minister, Polis, Doktor
#3 :O Devil! är själv satanist så föll direkt på det när jag såg det. nästa råtta (om det blir någon) får nog heta det 😉
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Råttigan, musigan, kattfälla. Känner jag nån som hetat ^^
Men det är bara kika på filmer, sång titlar osv. Jag brukar döpa mina kullar lite random efter ett tema. En linje försöker jag hålla lite namn efter kända v75 travhästar, mylittlepony osv.
En av badseeds kullar hade dessa namnen
Jack Jotack, Berra bus Robin Rabiat Kalle Kossa Fille fetknopp
Mimmi maräng Vilda Virrpanna Greta grötsöt Tina transvestit Kajsa Kavat Fia filidutt
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Aramis
Berthol
Brutus
Asterix
Cornelius
Cosmo
Eddig
Engelbert
Esaias
Fjalar
Fyr
Flemming
Göterik
Golliat
Haakon
Hektor
Helmut
Henning
Hjalma
Ikaros
Immanuel
Jarmo
Jostein
Klemens
Konny
Lancelot
Lambert
Lille-bror
Mauritius
Mogens
Moses
Nicodemus
Niekel
Oslvald
Oweld
Percy
Pugh
Python
Quentin
Quincy
Quintus
Rambo
Rayuoi
Sigdried
Sigvald
Svenning
Sylvester
Turid
Torulf
Upton
Uno (Yuono) Det heter min honråtta men det är fint tycker jag
Valient
Viking
Valdemar
Wesley
Wolmar
Xenton
Yngve
Zeke
Zeus
Åge
Åslögg
Äriling
Östen
Öivind
#8 min pojke heter tudor och jag hade ingen aning att det var ett kungligt namn :-O trodde bara det var ett batteri..:)
Henry VIII Tudor, en av de mest kända kungarna genom historien. Dels för att han hade ihjäl sina fruar. :P Om du har sett "Den andra systern Boleyn" med Natalie Portman och Scarlett Johansen så vet du vem Tudor är. :)
Mina kommer heta Hallon och Kakan :D
Kan ju skriva lite mer eller mindre udda namn vi haft här hemma 🙂
Angel, Monster, Estrella, Russin, Lucifer, Lilla Blå (numera borde det vara Stora Tjocka Blå dock 😉), Frankenstein, Ingefära, Pippin, Socka (Som i Tjocka, det började som Tjockis, sen blev det Sockis, sen Socka 😛), Bönan 😊
#13 haha det hade jag ingen som helst aning om :-O nu vet jag det haha:)
Sacred och Blasphemy hette våra första. :) Numera har jag iller, och så många jag ska ha, vilket retar mig lite, för jag har kommit på ett tokroligt illernamn. Herr Melin! Att uttala som hermelin, men det förstod ni säkert. ;)