Rooibos te & KanJang
Köpte Organiskt Rooibos te idag. kokade ihop en väldigt liten sats som var väldigt koncentrerad. Går det bra eller blir det för starkt? Har också Kan Jang i vattenflaskan.
Hur många droppar KanJang ska jag ha per milliliter? Hur länge ska jag hålla på?
Går det bra med koncentrerad te? Alltså tepåsen har legat i en liten dos av vatten.
Jag skulle inte ge dom för koncentrerat té, tror inte dom tycker det är jättegott precis. Jag brukar göra normalstarkt te, hälla i liiite honung och sen låta det svalna lite innan jag ger dom det, då brukar dom brottas om vem som ska få dricka först 🙂
Varför ger man råttisarna te? :o
#2 Samma anledning som vi människor dricker té; det är gott och det är bra när man är förkyld och liknande🙂 Det är i alla fall dom anledningar jag kan komma på på rak arm!
Tror inte starkt te skadar, men är risken är väl mer att de inte vill dricka av det. Går ju alltid späda ut med lite vatten om inte annat :-)
Kan jang kör jag människodos i en halvliter flaska till stor flock. Eller ruskar lite i en liten flaska så det blir en del. Kör alltid mer när det är nått utbrott på förkylning. Är det bara underhålla så tar jag hälften kan jang.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har ju nu bara en råtta, Molly. Hon har en flaska på 300 milliliter (3dl).
Jag lägger i bara 4-5 droppar från en spruta i denna flaska. Är rädd att överdosera..
Lite hjälp angående hur mycket kanjang jag ska ha per ML ^^;