Goda "rått recept" ??
någon som har några roliga recept på mat till råttorna? har två JÄTTE matglada råttor som äter hela tiden men ja har fått idé torka ^^
En fråga till.. Hur mkt Torrfoder ska två hanråttor få om dagen?
mina gossar äter hela tiden och ja vill ju inte ge dom för lite men om ja ger dom mkt så äter dom tills de är slut iaf.. så lite hjälp i matmåtten skulle inte vara fel =)
Torrfoder ska dom ha fri tillgång till! Vad har du för Torrfoder? Recept och recept har jag nog inga, dom äter det vi äter men ibland för jag tag i billigt kött tex då brukar jag koka med ris eller potatis, blanda i ärtor majs och annat gojs sen antingen låta det vara så, eller så mixar jag allt till en sörja och fryser in! Detta "storkok" brukar jag dock försöka göra så fort det tar slut i frysen, det är kanon att alltid ha i frysen! :-)
Som #1 & #2 skriver skall de ha tillgång till mat hela tiden! Finns ett bra recept på torrfoderblandning här på sajten.
Om du vill laga något gott för skojs skull gjorde jag för länge sedan ett recept på råttkakor, de var riktigt uppskattade här hemma :) Länk:
http://ratcraze.blogspot.se/2011/05/neas-rat-crackers.html