sterila hanar
Jag har en råtthane som jag tror är steril. Han parar sig men det blir inga ungar. Har provat flera tjejer. Är det vanligt att det inte blir bebbar.
Ofta när det inte blir nåt brukar det ju vara ett tecken att det är nåt fel på hannen. speciellt om det är testat på flera honor
Jag misstänker det oxå. Han får gå i pension :-) .
sluta försöka å låt honom bo med någon / några tjejer han kommer överens med en längre tid så kanske det tar sig :) annars är han ju en perfekt kille för tjuriga tjejer som inte funkar med andra tjejer med med hanar ;)
Är du inte helt hundra så släpp han inte med en massa tjejer, plötsligt så händer det. Är dom sterila så brukar de oftast också vara totalt ointresserade men finns ju såklart de som ändå är på. Är du säker att de inte är honan?
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
jo ifs lyssna inte på mig jag har inte haft råttor så länge och min enda erfarenhet är av kaniner :3
#5# nä nä inga rått pojkar bland mina tjejor. En dräktighet med fel tjeja kan sluta med döden för honan. Det skulle vara djur plågeri. Han har 2 släktingar av samma kön och bo med.
ja men då är han ju inte ensam så då är det inga problem ju, missuppfattade och trodde att han var ensamråtta
Nä han är inte ensam, han skulle ha använts i avel . Jag föder upp i liten skala. :-).
Låter som nått är fel. Finns en del sjukdomar som pendlar runt som ger svårighet till dräktighet för både parter. Mest visat sig på just avels förmpga, men varit en del som även nyst o snuvat till värre problem.Kan ha dålig sperma som va steril.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag tror det har Jag med sperma kvalitén och göra. I mitt fall så är det ingen kattastrof. Får prova om några månader med egen hona. :-) .