Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 641 ggr
[rinrats]
0

(S) Mink ambk pojke!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*Namn: Born This Way (Chipmunks-kullen)

*födelsedatum: 11/5-2013

*färg, teckning o hårlag: Mink American Berkshire, Slät toppörad

*kön: Hane

*kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 13 Stycken födda. 9 stycken överlevande efter 4-5 veckor då en hemsk händelse skedde då en vuxen hane anföll småpojkarna och 4 avled.

*faderns namn, födelsedatum, vikt: Shannaras Lumiukko "Lumi". 15/12-2011. Vet ej vikt.

*moderns namn, födelsedatum, vikt: Katoz Vissla 1/6-2012 okänd vikt men absolut över 300 gram.

*syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Tanken var att få fram trygga individer med hälsa och temperament. Men Vissla fick en knöl bakom frambenet under tiden hon hade sin kull. Tråkigt eftersom det dök upp så pass sent att hon han få en kull men läget är som det är.

*omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Han är en väldigt gå grabb och om jag ska beskriva honom rätt så är han bra på att hitta flyktvägar. Alltså han har lyckas rymt från buren x antal gånger. Men just nu på slutet har han hållit sig lugn. I flocken sköter han sig bra då han lever med 11 andra individer.

*pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 250:- och är ej reggad men har stamtavla.

*ort där råttan/råttorna finns: Bollnäs, Gävleborgs Län.

*telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): 076-1387178, rinrats@hotmail.se eller via facebook rinrats råttuppfödning.

*Övrigt: Han säljes till endast sällskap eftersom han har svansknyck. Kullen skall inte heller avlas på pga mammans knöl (Tumör!?) Jag vill hålla bra koll på kullen i ca 2 år innan jag ens kan tänka tanken att ta kull på någon av dem.

* Om annonsen ska vara låst eller ej: Annonsen skall ej vara låst!

Obs!! Gammal bild, ska ta en ny senare!

:')
1

Hur kan du inte veta föräldrarnas vikt? Bara undrar :) Söt kille!

[rinrats]
0

#1. Jo vi var och hämtade honan från Ratlings och då hade vi bestämt att lämna henne hos shannaras på parning just för att honan inte skulle bli för gammal för parning. Hon har även haft en kull tidigare.

Här är tråden för den som vill läsa igenom den. http://rattor.ifokus.se/discussions/516d43338e0e740f78000549-planerad-kull-med-vissla-i-maj?participating-3

wintermynta
1

Lumi väger 750g och Vissla vägde ca 340g .

[rinrats]
0

Ja där kom dom svaren 😃

Wamrat
0

Men åååh så fin <3

Men jag väntar på en liten burmesepojk och så har jag precis anmält intresse på en kommande kull. Så nu får jag allt stilla mig >_<

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

ceccie
0

Jobbigt med dom 4 kullsyskonen:'(. Hoppas han får ett bra hem.