Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 1500 ggr
kolpa
1

Vad har dina råttor ätit idag?

Som rubriken lyder, vad har dina älsklingar fått för mat idag? Du får välja om du vill berätta allt eller bara frukost/lunch ect…! (Om du vill får du lägga med en bild)

Jag börjar… Nyligen har mina älskligar fått en blandning av potatis och makaroner, köttbullar, ärtor och gurka toppat med lite ost! =)

Och till efterrätt blev det lite skurna äpplen ;)

chade
0

Mina har bara fått lite fryst frukt i vatten än så länge, men sen när våran mat blir klar så får dom grillad kyckling, ris och blandsallad med allt möjligt gott i :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[[Mellebelle]]
1

Idag blev det, pasta, några jordgubbar och solrosfrön :)

naaw
0

Mina har bara fått lite frukt idag. Äpple och päron. Bebisen fick även lite barnmat (fiskgratäng och potatis).

Wic
0

Min pensionär-haneppblött helfoder (Selective Rat) vitklöver, både blommor o blad, äpple och persika.

:holmgreen:
0

Pasta och köttfärssås blev det idag. :)

Juliastrom
1

Plättårta med leverpastej, mjukost och banan, och ett kokt ägg tillsammans med sitt Torrfoder såklart =)

kolpa
1

Låter mumsigt allihopa!

Idag har mina pysar fått skinkgratäng med makaroner:) Och en härlig sallad till det!

Emmieline
1

mina har fått ett kokt ägg och majs som lunch=) snare blir det nog potatis, lite sidfläsk och till efterrätt melon=D

Wamrat
0

Idag har mina fått en blandning av ruccola, broccoli, lite korv, lite köttbullar, crabfish, ägg och fullkornspasta. Dom käkar typ allt mina små matvrak :)

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

MoaL
0

Kokt ägg och färsk broccoli. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

emdi
0

sallad-gurka

torrfoder

sen spagetti-en ny favorit!

/emdi

labbetrubbel
0

Idag fick våra kyckling och pasta samt kycklingben, till det lite majs, gurka paprika och ärtor! Sen det obligatoriska vällingen till natten!:)

naaw
0

Här har de fått lite blomkålsris, ärtor och hallon :)

UrchinFamiljen
0

Lasagne och sallad fick min pluttar idag. :)

♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

zickan
0

biff, hummus och kokta grönsaker

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

idaaruu
0

#09 Tror inte ruccula är bra för råttor.. väldigt kryddigt..

MoaL
0

#16 Ruccola kan ätas av både människor och andra djur, det är ingen fara. 🙂 Alla kanske inte gillar den på grund av att den har en ganska stark smak, men den är inte dålig för råttor.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Wamrat
2

#16 Ruccola och mangold får mina nästan varje dag och gillas skarpt här hemma. Ruccola är riktigt nyttigt och bättre än vanlig sallad då den innehåller mindre vatten och mer vitaminer och mineraler.

En bra tumregel med grönsaker är ju grönare desto nyttigare :)

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

idaaruu
0

Idag har mina råttor fått välling och lite vattenmelon + gurka

Zakaraa
1

Idag fick tåttarna sallats mix (Ruccola, Isberg, Rosé och Frissé) med en grönsaksmix (broccoli, blomkål, majs och brytböna) samt så blev det lite kvar av mammas kokta torsk så de fick lite protein också :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ÖrjanLax
1

En mixad röra med morot, päron, hallon, äggulor, broccoli, ärtor, blodpudding och makrill. Mixar med stav ibland så dom inte lämnar kvar det dom inte gillar, kräsna som dom är.

naaw
0

Mina har fått fruktgröt med fullkorn, en stackars ensam tomatskiva från vår middag samt lite isbergsallad :)

Juliastrom
0

Idag fick dem dagens rester, köttfärslimpa med svampsås, ruccola och kokt broccoli =)

sarakaka
0

Dagens middag var ris, rivna morötter, cashewnötter, fullkornsflingor, leverpastej, lite hönökaka, sallad, tomat och solroskärnor. Hihi, lite buffé. :)

ratuoi
0

de har fått barnmat (laxgryta) och majs till lunch :)

till middag så blir det barnmat, bolognese, och ärtor

Medarbetare på Social fobi iFokus

Ioma
0

Här har det blivit stekt fläskfile, ugnsgratinerad blomkål med tomatsås majs och lite ost.

men de har även fått lite yoggi .

Va fortfarande kvar lite gröt sen igår kväll så de va nog inte så hungriga just nu ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se