Veterinär Skaraborg
Jag vill hitta en ny vet. Skit trött på dem här i Vara. Varit med min råtta Monty nu tre gånger minst. Första gången sade de att de inte var något, sedan fick han vetrimoxin, sedan fick han i maj Amimox.
Tydligen har han lunginflamation enligt veten här. Det var lugnt ett litet tag så jag trodde han va frisk, men nu har han börjat låta igen, värre!
Nyser, hostar och kuttrar så gott som hela tiden. Är faktiskt rädd att jag kommer behöva ta bort honom.
Men jag vill inte åka tillbaka till veten här för de är inte trevliga att ha och göra med, men får sällan tid att ställa frågor då de rymmer undan till nästa djur och ja. Känner att jag vill hitta någon annanstans som kanske vet lite mer.
Skall ringa till Falköping å kolla. Annars får det väl bli göteborg. De enda jag känner till i gbg är blå stjärnar. Kostar fläsk men vad gör man annars?
Men ville se om ni här på rif kan tipsa mig om någon mer i närheten så han slipper gumpa runt allt för mycket.
Jag bor i Vara. En timme ifrån gbg och ca 1 timme ifrån mariestad. Mitt emellan Lidköping och Trollhättan. Jag är redo att åka en timme eller så bara jag får tag i någon som kan något om råttor så han blir frisk. Är smärtsamt bara att höra honom.
Sedan. Bör jag sätta honom själv eller råttan som fortfarande tycks frisk själv tills det löst sig? Osäker på vad jag skall göra förutom att försöka handla fort så det inte blir värre. Var lugnt när jag tog hem Psycho och trodde därmed det var bra nu. Väntat ett tag för att se om det gav med sig lite men det gör det ju inte.
Vågar inte heller leka veterinär. Har bara lite Baytril hemma men jag tror den är gammal dessutom. Men ja.
Ville se om jag har någon vet närmare än jag tror som kan något om råttor.
*putt*
Jag är också ute efter råttkunnig veterinär i Skaraborg som kan kika på min rosslande lilla råttkille.
Runt Skövde, Skara, Hjo, Tidaholm, Karlsborg, Tibro och allt där i närheten :)
ratastrofy.weebly.com/
Jag letar också! Men i Skara röntgar de ju i alla fall så de känns ju seriösare än de flesta andra veterinärer som vinkar bort det som "det är inget fel på den här".Visst vi fick ingen jättebra röntgenbild då min kråka flyttade på sig men den var fortfarande bättre än ingen alls. Sen vart hon för stressad så vi fick nöja oss med den vi fick, och då fick vi reducerat pris också.
skara har ju flest veterinärer så jag åker dit om det är något.
#2 Vilken klinik i Skara åker du till med råttor?
#3 Smådjurskliniken? Alltså på Skara Djursjukhus
Smådjurskliniken i Falköping är värd den extra resan, nu var det nått åt sen sist men dom har alltid vart trevliga, proffsiga och tillmötesgående när jag vart dit
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Har varit på skaras djursjukhus med vår tott som skadade tassen och fick verkligen inget bra intryck. Jag fick diagnosticera, ordinera medicin och dos helt själv för vet kunde ingenting och var rädd för min tott och det fick jag betala 670 kr för. Verkligen dålig stil. Hon inlede med att säga att hon inte hade någon aning om vad hon skulle kunna hjälpa min tott med så det var ju iof ganska ärligt men man väntar sig lite mer av en vet.
Smådjurskliniken i Falköping håller jag med om att de var tillmötesgående, dock gav de min tjockis för lite lugnande innan avlivning så hon skrek och kände alltihop. Men i övrigt var de bra.
#6 Det var konstigt, dom som tog emot oss nu var jättebra, men de bytte väl lite personal för ett tag sen. Det är ju många veterinärer så det är ju bara att fråga rakt ut vid bokningen vem som är bäst på råttor. Men tyvärr så är ju generellt sett alla veterinärer dåliga på det, så man ska alltid vara lite skeptisk när man är där.
Ska ringa och kolla med både Skara och falköping :)
tyvärr är ju de flesta veterinärer häromkring som jag har haft att göra med mest inriktade på hund och katt.
ratastrofy.weebly.com/
Jag bor i Falköping å de e suveräma här. De ringer ofta och kollar med gbg. Gbg exotiska är värda om det är svårare saker som gäller. Men de mesta fixar de i Falköping.
#7 ja detta var ju lite av ett akutfall då vi behövde lite metacam till vår tjej som gjott illa tasse så bokade samma dag så de hade kanske ingen annan. Ja tyvärr är det ju inte så lätt att hitta råttkunniga veterinärer