Uppfödare i Skåne?
Hej! Undrar om det finns någon uppfödare här i Skåne som har ungar just nu? (Kollat runt på listorna men har ej hittat någon som har just nu)
Skulle skaffa en från stockholm men det blev problem med tiden, så får försöka hitta en här nere igen (ganska omgående då min hona har blivit ensam).
Eller någon här som har en kull?
Tack!
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

jag såg just en på blocket som bodde i Hörby som sålde leveransklara råttor. De såg fina ut och som jag förstod det hade han både dumbo och toppörade.
Jag har flera kullar (en är leveransklar), även vuxna honor för omplacering. Finns med här på uppfödarlistan. Bor utanför Göteborg. Hör av dig till min mail om intresse finns. :-)
I Skåne har du Palms, Porlamarkens, Absinths o Glamråttan.
söker fortfarande
Är okej med en omplacerings hona också!
Kolla om det finns nån som kan transportera nån tjej till dig :) djurtransport i fokus kan säkerligen hjälpa dig med det.
Sedan så kan du ju kika på råtthjälpen om du vill ta en omplacering?
försöker bara hjälpa med lite mer alternativ/ideer :3
Lycka till!
#4 Försökte det innan men det blev inget vidare, så vill helst hitta någon i Skåne denna gången ^^' (Det är ej tidsbrist eller pengar som är problemet, jag är dock väldigt ovan vid tåg och städer, så jag är rädd att jag kommer vilse om jag försöker ta mig upp själv;;)
Råtthjälpen verkar inte ha någon i Skåne heller (om jag ser rätt haha)
men tack för tipsen!

Palm's kommer ha kull i vinter ev höst. Finns även Fizzys här i Skåne. Kan bara rekomendera porlamarkens, Fizzys & Palm's som min mor är innehavare av.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Söker du dom som är reggade i SRS eller bara nån uppfödare?
Jag är inte så petig, vill helst bara skaffa en så snart som möjligt utan att behöva oroa mig för problem som brukar komma med zooråttor (bakgrund, ohanterade, etc)
Så även en som inte är reggade men inte är en grossist och vet vad dem gör funkar lika bra!
Kan se på min tant att hon inte mår bra av att gå ensam, så vill inte dra ut på det alltför länge (#6 så höst/vinter känns lite för länge, men tack for tipsen!)
Om jag lyckas hitta en omplacerings hona så får jag ju se utifrån hur hon är och lita på säljaren (försöker hålla mig borta från blocket dock) så jag är inte för petig, så länge det är en go råtta ^^
Synd att jag inte visste tidigare, för jag åker från Göteborg till Skåne i dag (om jag inte missar tåget) och hade kunnat ta med en råtta från Silverorm. Missar jag sista tåget till Skåne (just nu ser det så ut) kanske vi hinner få till något. Själv har jag inga leveransklara ungar men det finns en kull på bakning om allt går som det ska.
If you fight love, you're always a loser
#9 Säg till om det blir så! Dock vet jag ej om silverorm är okej med att jag får hem en utan att ha mött henne i person…?
Har precis sagt till henne att jag kommer försöka hitta en i skåne då jag inte vågar åka upp där haha;;
putt!
#6 med "i Skåne kan jag bara rekommendera…", menar du att du inte känner till fler, eller att alla andra är oseriösa eller dåliga?
Undrar jag stillsamt :)
#10 missade tåget men hade inte kunnat ta med mig en råtta ändå, det var ett helt förfärligt dygn även om alla råttor kom dit de skulle i gott skick. Mitt eget skick är ganska utmattat :)
If you fight love, you're always a loser
#12 Okej, tack för tanken iallafall! ^^
putt~

#12 jag är inte insatt i de andra "uppfödarna" här nere. Men dessa tre (Theres, dessie & min mor) är goda vänner till mig & vet hur dem tänker ang sin avel. Dem är dessutom reggade i srs alla 3.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com