Råttungar å natal bebisar till salu
Hej vi har en liten uppfödning av Råttdjur mm .Kolla vår blogg . Den är av uppbyggnad .Men finns lite bilder å fakta om det som är aktuellt just nu . Mvh rogga o sussie 😎
"…finns råttungar hela tiden så nu behöver ni inte vara rädda för att de ska ta slut" - Citat från bloggen.
Extremt oseriöst och oansvarigt om du frågar mig. Vad är meningen med att masspruducera? Sedan ska man inte ha spån som underlag. Inte bra. Ni vill säkert inget ont, men får jag fråga hur ni väljer föräldrar? Hur många råttor ni har? Stamtavlor? Syftet med er "uppfödning"?
//Nike
Man kan inte ha anlag för rex, antingen är dom rex eller så är dom inte det. Svårare än så är de inte :)
Blir lite mörkrädd jag med, har ni koll på ALLA bebisar ni säljer?
Kollar ni upp dom regelbunden (alla alltså inte några st exempel) så ni följer upp dom och ser hur de utvecklas under hela deras livsläng?
Vad är syftet bakom parningarna med föräldrarna?
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Sedan såg jag att du har 30 nataler mm.
Det är VÄLDIGT många. Hur ska alla hinna få sin utetid och uppmärksamhet? :(
//Nike
Ärligt dom ungar som blir över blir dom orm mat?. Såfall kan jag lika bra köpa i en zoobutik med gott samvete.
#4 VA? Nej sånt tål inte jag D:
//Nike
Jag är också nyfiken över dessa frågor.
Vill också slänga in en liten sak om bottenströet. Ser att det finns kutter spån på flera av bilderna. Detta är inte bra ur två synsätt. Ett är att det dammar och ger irritation till större besvär. Andra är att det innehåller terpentin. Hur stor halt det nu finns kvar i spån har varit på tal flera gånger. Men ändå är det väldigt onödigt och riskera det faktum att terpentin är canser framkallande, speciellt på smådjur som är mer känsliga. Nej de måste inte få problem, men varför utsätta dom för något så onödigt.
Ser även att ni avlar roan. Vad ligger det för linje bakom dessa?. Varför ta fram massa roan, vad är planen med linjen?
Vad har ni för avelsdjur och hur väljer ni ut dessa?. Vad är planen med uppfödningen och hur mycket följer ni upp era linjer efter ni sålt ungar.
Skickar ni med stamtavla och släkthistorik.
Just nu har ni slängt upp en bild som ger alla ett intryck av grossist uppfödning. Det vi flesta råttägare inte vill se. Vi vill gärna ha tanke bakom aveln och veta att våra djur inte mass avlas för pengarna skull.
Kanske smart att lägga till lite mer om ni nu inte är en grossist som spottar ut ungar hela tiden för att det är sött och ni får betalt. Vore nog bra att beskriva er uppfödning lite mer, vad ni strävar efter, kanske lite om ert synsätt och om ni följer srs rekommendationer. Eller kanske satt bättre avels etik för er själva att följa.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#4# min första tanke när jag går in på länken för att se deras råttor, som jag tror att den ska innehålla bilder på råttorna. Men jag fick se orm bebisar, nyfödda som ska leveras efter att dom ätit 4-5 gånger. Då får jag dåliga vibbar av vart dom som blir över kan ta vägen. Jag har inget emot ormar . Jag är lite fashionerad av dessa djur. Dom ska ha mat som alla andra. Men om jag ska köpa en råtta som sällskap så vill jag inte se ormar på länken.
När jag gick in i inlägget och läste bara av det ni andra läst blev jag chockad, jag är inte ens säker om jag vågar gå in på bloggen och titta! 😮
Jag finner liksom inte några ord i detta nuet 😮
#8#Sydafrikanska husnokar om jag minns arten rätt.

Denna uppfödare har sålt råttbebisar som knappt är avvanda till en bekant bland annat. Jag visste tidigare inte vad uppfödningen gick under för namn och min bekant kunde inte komma ihåg med än "Roger från Linköping", men i och med denna trådstart vet jag vem jag ska varna folk för. Jag kan ordna fram bild och text-bevis samt vittnesmål.
Okej, jag fick det till att dom har 3 kullar just nu. Och det verkar födas med någon veckas mellanrum!?
#10 Gör det!
//Nike
hittar en enda bild på förälder. Och då är det ''precis innan'' hon ska föda, och hon är i en bur med alldeles för stort galler avstånd. hm? Samt att det är en gallergnagare!
Just det att dom har så många djur ovs oxå. Samt att det står ingenstans om varför dom vill avla vidare på just dom generna.
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
#13. Men ja jag ser det jag också att hon gnager galler :O
Frågan är om dom avlar medvetet på det eller inte. Jag menar om dom har god kontakt med råttorna att dem vet hur deras beteende är!?
Sedan, att ha en seriös uppfödning av både nataler, tamråttor, gebriler, reptiler och fiskar är galet mycket uppfödning. Omöjligt att hinna med allt, dokumentera allt (vilket är väldigt viktigt antar jag så att man håller koll på ev problem inom en linje osv) och framförallt hinna lära känna alla och veta om de ens duger till avel eller inte. Och detta säger jag som inte ens har mina råttor än och lååångt ifrån att ha en uppfödning.
Ser även att du fött upp både opossum och taggmöss förut. Känns som att du avlar för att "prova" de olika raserna för din skull, för att du ska få se massa gulliga bäbisar. Inte för att försöka förbättra rasen. Känns bara fel med allt :(
//Nike
Till TS:
Även om du får hårda kommentarer på din "annons" så kommer jag inte att dela ut varningar eller stänga av någon. Folk behöver få veta att grossister som ni finns och framhäver er själva som seriösa uppfödare.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Som jag har skrivit tidigare, så har jag inte något emot ormar. Dom behöver också ha mat som alla andra levande varelser. Men det är kanske fel forum att annonsera här på rif, då vi har råttor som sällskapsdjur. Detta inlägg är riktat till ts. Jag vill inte personligen stödja sån avel. Det är en sak att föda upp till reptiler och en annan sak och föda upp sällskapsdjur.
Tass
Tass
tass*
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Tass
Förhoppningsvis vet de flesta på denna site att man inte köper från ställen som dessa. Tack o lov! Vidrigt om du frågar mig.
hehe, nu hade hen skrivit ett inlägg om att dom visst tar hand om sina djur… jao så atteh…
prutt