Sökes: Bur att låna
Hejsan alla glada! Nästkommande helg (21/7) åker familjen på semester upp till Norrland . Jag har ingen lämplig bur att ta med till mina tre råttherrar (2+1 ensamråtta) och undrar om någon snäll själ i närheten av Skellefteå skulle kunna låna ut en eller två mindre burar till mig under en eller en och en halv vecka? Alternativt någon som har en hopvikbar, smidig bur som vi kan låna på vägen dit (Dalarna-Skellefteå) 🙂
Jag tror jag ska ha en eller två hamsterburar, jag kan kolla?
eller, du vill inte ha transportbur kanske? xD jag tror jag kan ha missförståt.
Ja, tack gärna! Bara dom är lagliga för råtta så :)
Jag tänkte fel, jag har två hamsterburar som jag använder som transportbur. Har en till som är lite större som jag använder som sjukbur också men den är inte mycket större än en vanlig hamsterbur.
Tyvärr är mina 'semesterburar' eller vad jag ska kalla dem , fortfarande hos mina föräldrar i älvsbyn :/
Kan ju funka att ha transportburarna om dom bara används som öppenbur, men det funkar ju inte alltid
Synd. Transportburar har jag ju men jag kommer inte ha möjlighet till att ha öppenbur tyvärr, annars hade ju det kunnat vara något… Tack ändå!
Var så lite, ledsen att jag missförstod xP
annars, om du hittar en kaninbur så kan det ju funka. Jag hade en herre som bodde hos mig i en sådan, ägaren hade satt en planka i buren så det fanns en hylla.
Ja hemma så bor ensamhanen i en kanin/marsvinsbur och det räcker säkert med 2cm i galleravstånd till honom. Man kanske ska höra efter på kanin och marsvin iFokus :)