delad råttbur?
jag har en fråga. i sådana 'fakta böcker' om råttor (samt andra gnagare) där man läser om hur man kan göra för att få ihop två råttor som inte känner varandra. om t.ex. den enas kompis är död. och ska köpa en ny. då står det att man kan dela buren på mitten med t.ex. galler. finns även burar att köpa designade för att dela på mitten. alltså inte som en Furet tower eller vad dom heter… utan en får vara på höger sida och en på vänster sida om buren.
har aldrig sätt någon sådan design. någon annan som har? lägg gärna upp en bild eller en länk :)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Onödigt att köpa en helt ny bur för att introducera en ny flock medlem. Man städar ju bara buren och renoverar helt så de ör nytt för både den nya och gamla råttan..
#1 jag tycker också det är onödigt. men har försökt innan att sätta ihop två stycken. gav sedan upp då den äldre bet hål i örat. men tänkte försöka igen nu. jag har tidigare försökt i alla olika miljöer, men det funkar inte. och har inte plats för att sätta burarna jämte varandra. så tänkte att då behöver man ju inte hålla koll på dom hela tiden och så.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse