Hur gammal?
Hur gammal är den äldsta levande råttan du har just nu? :)
golf.ifokus.se
2 år och 2 månader nästa Fredag, om hon lever så länge…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Han är snart 1,5 år bara.. :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.
1 år och 3 månader ^^
#1 oj så gammal. Hoppas hon klarar ännu längre :D
Mina två äldsta är väll 1,5 år ca
har en flicka och pojke som blir 2 år och 2 månader 29 januari =)
(Syskonen bonnie och clyde) pigg som dom är hoppas jag de blir ett år till :D
//Jacqueline Thawelin
Jag har ingen aning om hur gammal hon är men mellan 1½-2år (A) Ibland är hon en jättegammal skrynklig tant, ibland är hon som en bäbis :)
Systrarna Kola & Seven som i juli blir 2 år. Den 21 januari blir de 1år 6 månader :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Fyra bröder som är 1½ år:)
Sitter också med två damer här hemma som blir två i juli. Igår fyllde lilltjejen ett och ett halvt och imorgon fyller tjockis ett och ett halvt :D Födelsedagsparty här hemma ikväll med andra ord!

Min är 2 år 2 månader och 6 dagar :P
golf.ifokus.se
Min lilla Hubert ligger på 1 år och 8 månader. :)
Nästan 1 år och 9 månader :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
3 år och ca 3-4 månader
Min äldsta är 2 år och c:a 4 månader.

2 år om 2 dagar och pigg och glad.
1 år och snart 3 månader, om sex dagar närmare bestämt (:
you can't face the problem, if the problem is your face……

Mina två äldsta (och första) är 2 år och kanske två veckor. Noja har problem med sjukdomar av och till och hon ska opereras på måndag igen. Men hon är pigg och glad och annars frisk! Det är tumörer och skräp som bråkar.
Coco är oförskämt frisk och tjock och glad!
Min äldsta älskling är Street Bob, han har precis fyllt 1år.
#18 vilken sööt bild :P
Min är 1år och ca: 3 månader
Mine eldste er 2 år og 2 mnder. Det er en jente (Hermine) og en gutt (Skybreaker). De er ikke søsken, men det er kun 2 dager aldersforskjell mellom dem :D
Norah är ca 2år och 8månader :)
4 månader xD haha.
men den älsta råttan jag haft blev 2 år och 7 månader:) zooråtta.
Min blogg: SweGizmo.se

De äldsta här hemma är ett år och tio månader, har haft generationsskifte. Äldsta iht har varit 2 år 11 månader och någon vecka, flera över 2 år och 9 månader och ännu fler över 2 år och 6 månader.
Jinaum: Bra jobbat av gammelgubben! Frågan är om det inte till och med kan vara den äldsta levande råttan i Sverige. Inte många jag har hört talats om som passerat tre års strecket.
Kul att se att det finns en till med exakt den stavningen av sitt namn som jag har. (trådskaparen) Det är inte många som har den stavningen.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Therés för att vara exakt ;)
golf.ifokus.se
Mina är 2 år i februari :)
#24 Jo vi diskuterade de här hemma med om de kan vara så.
Mins kompis råtta Birger blev runt om det med om int han vart tom 5 å han vart ensam råtta pga att blon pissa med andra råttor.

den äldsta jag har är född 080408, dvs 2 år & ca 10mån
annars har den äldsta jag haft blivit över 4 år gammal
You can't spell Bitchy without Itchy

Två år och sju månader.

Fyra och fem år.. det är bara sådant man har hört talas om. Har det funnits stamtavlor på dessa råttor? Detta är ytterligare en anledning till att det är bra att regga sina råttor då man kan föra en annan form av statistik än vid munsago.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

min 4 åring köptes en vecka före min födelsedag 2003, då var hon ca 10v
hon avlivades 28 aug 2007
You can't spell Bitchy without Itchy

#30 Behöver ju inte vara stamtavlor heller direkt. Snarare bara "birth certificate". ELler något slags ungefärligt bevis på när råttorna föddes. Ta mina äldsta tösar. Jag vet inte när de föddes precis, men de var ca 5 veckor när jag köpte dem i djuraffären. Förrutom vad de sa i affären - inget jag litar på - så syntes det ju på storleken. Så jag kan med all säkerhet säga att mina tösar är över 2 år nu. Och jag har bildbevis från vecka ett. :) Vad jag menar är att det kan vara lika för de som har 4-åringar. Mest en tanke.
#30 he du. Finns inte på någon av dem dess värre. Frågat efter det men.. ja..
Är liksom sådana där "Låt oss skaffa rått bäbisar" parningar som jag fattat det. Men jo vore ju trevligt.
Jag fick min raggamuffin när han var ca 7 veckor gammal pga att jag inte kunde ta mig dit ut själv för å hämta dem. Jag fyllde 13okt och fick dem som födelsedags present av en kompis, vart efter jag hämtade dem 18e. Mer än så har man ju inte
2 år, 2 månader och 8 dagar :)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Snart 1 ½ år =)
Gammelgubben KNUT är äldst här hemma med sina 2 1/2år.

1 år och 2 månader ungefär, men den äldsta råtta jag haft blev 4 år och var ändå väldigt vanvårdad innan han kom till mig :)
3 år är min älsta skrutt
1 år nu i juli :) Mina gammgubbar gick bort alla tre nu i vinter/vår på dryga 2 år.
Min gamla tant avled nyligen, så äldsta hemma just nu är en tjej på 2år 2 månader. Och äldsta som sitter på foder är 2 år 7 månader.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
1 år 8 månader🙂
Millan fyller 2 år nu den 7e Juli…. om hon ens lever tills dess..
Min äldsta är 2 år och 2 månader (född 2011-03-28) och hennes kompis som är två veckor yngre.
3 år och nån vecka
Emenom från när jag var mindre, har jag ingen aning om hur gammal han blev
Penny är 2 år och 3 månader :)
pssht, DERP.
glöm vad jag skrev, jag fick för mig att det var ' hur gammal blev din äldsta råtta '.
äldsta jag har nu är nog runt /över 2 år
Snart ett år och två månader =)
1år och 9 månader är mina äldsta flickor. :)
Har 6st systrar som är omkring 8 månader^^
5 månader och 1 vecka :)
Min äldsta pojke är nu 7 Hela månader:) tiden springer iväg:)
#52 Mina 6 killar också. :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Brukar inte råttor bli typ 4 år? Eller har jag en skruv lös?
#55 nej normal ålder ligger på 2-3 år. Ett par har lyckats bli närmare 4, men det är tyvärr inte så vanligt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okey Doykey
Min gumma är 2 år, 5 månader och några dagar
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Just nu har jag min oäkting och min Ladugårdens Kråkmåne som är född 110327. Oäktingen Alice är nog född i början på mars tror jag. Så två år och 4 månader. Tyvärr sitter Kråkan med en lunginflammation just nu, precis påbörjat beh. så hoppas hon fixar det här! Min gamla pluttfisa <3
Min älsta har jag haft i 3 år . Han kommer inte att bli så mycket äldre för han håller på o bli blind. Så det är dags och säga hejdå.
Äldsta just nu är bara 1 år och 8 månader, men hon har dessvärre elakartade juvertumörer som bara växer, så hennes dagar är räknade. De näst äldsta är två syskon som just nu är 1 år och 7 månader, båda friska och krya precis som alltid annars, så får hoppas att de hänger med ett bra tag till!