vända på dygnet?
hej, har två små råttisar här hemma.. har haft dom i en vecka snart och försöker umgås med dom så mycket som går men grejen är ju…dom sover ju hela dagarna å lever rövare på natten= trötta på dagen. kan man vända deras dygn på nå sätt så att man kan umgås med dom lite. svårt att få dom handtama om man aldrig träffas =P
eller ska man väcka dom…känns som att dom bara blir rädda då, har ju varit å petat å grejjat när man måste flytta saker å städa…men ?
dom är 7-8 veckor.
/emdi
Råttor är ju natt "ugglor" Mina sover ganska så mycket men jag går till buren även om de sover, jag väcker mina och sen så tar jag ut dem.
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
hm jo dom är ju det…
ska prova väcka dom lite försiktigt imorrn då.. =P
/emdi
Mina anpassar sig efter mig. När jag är i skolan så sover de, när jag kommer hem så är de vakna och när jag sover så är det lite blandat.
Nu på lovet så sover de när jag sover/ inte är hemma.
Det man får göra är att hålla på med dem mycket de tider du själv är vaken och hemma. Då vänjer de sig vid att vara vakna vid den tiden. :)
Tyvärr verkar man inte komma ifrån att de lever rövare på natten vad jag lärt mig. De har ju rätt korta sovcykler 🙂 Det bästa brukar vara att ha dom ute nån timme innan man ska sova, så är dom trötta och somnar när man själv ska sova. Sen kan det hända att man vaknar och dom springer runt, men de brukar bli tysta efter en stund ändå.

Mvh Stephanie 

jag är hemma hela dagarna nu i en vecka till så ska försöka få upp dom å leka mycket innan det blir jobb och mindre tid, som tur är så vaknar jag inte av att dom lever om på natten.
men ska försöka "köra" slut på dom lite dom stunderna vi får tillsammans=) så kanske dom också sover lite mer på natten än på dagen.
tack för svar!
/emdi
Bara mina änglar som sover under (nästan hela) nätterna och är vakna (stora delar) av dagarna? Mina sover bara korta stunder på dagen, när de sprungit runt och busat ett bra tag och blivit trötta :D
Fanny Kandell
du har tur du! =P Fannykandell=)
tvingade dock Snow att vara i min tröja ett tag idag..vet inte om det var på poppis haha… antingen va han livrädd eller bara avvaktande..blixtstilla iallafall.
hm. 😐
/emdi
Jag har mina ute hela dagarna så när vi väl kommer hem somnar dom på vägen in i buren eller på närmsta ställe.. vare sig det är i bajs lådan eller matskålen,