Avelsråttor på fb
Jag tycker man får skriva inlägg på inlägg om att man säker en partner till sin avelshona och/eller avelshane. För att lättare kunna hitta en partner har jag skapat en grupp inom detta område. Dock vill jag inte genomföra detta på egen hand utan vill ha Medarbetare. Finns det någon som känner sig manad så hojta till.
Jag vet att det finns otroligt många därute som har bra avelsmaterial men som inget säger och/eller missar inlägget som någon skrivit att dem söker. Min tanke är att detta ska bli lite enklare.
Lägg ut bild och info på den råtta som går att använda i avel, så kan man som söker gå igenom och kanske hitta någon som passar bra. Man skall även kunna söka efter en partner och hoppas på bättre napp än vad man annars får (vad jag märkt).
Så vad säger ni? :)
Låter som en bra idé
Bara hojta vad du behöver hjälp med
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#1 Jo det kan behövas en enskild grupp om just avelsråttor. Jag vet att många vill avla vidare på sina älsklingar men som inte hittar den rätta partnern. Jag hoppas detta blir en förenkelse för alla uppfödare samt privatpersoner som vill göra ett försök :)
låter intressant, kan försöka hjälpa på ett hörn också. är nog bra att du diskuterar ihop med nån/några innan så du vet hur saker ska formuleras/tillåtas etc
Är gärna med och hjälper till på ett hörn. Kan skicka PM om vad du skulle behöva hjälp med ^^,
#3 Ja ärligt så är jag lite nervös att skapa en egen tråd, att veta vilka regler osv som skall upp. Jag behöver absolut Medarbetare, fler admin i gruppen :)
#4 Ja det vore toppen med lite hjälp :P
Det är en toppen idé tycker jag. Jag kommer att i framtiden behöva låna in en hane till honor. Och jag kommer säkert att ha hanar att låna ut om något år:-)
#7, bra att veta att gruppen kommer att bli behövd :P
https://www.facebook.com/groups/1389308124616670/
I denna grupp kommer vi lägga upp bilder och information om våra avelsråttor, honor som hanar. För att det ska finnas en chans att lättare hitta en partner som passar bra till den tilltänkta avelsråttan. Vi tycker nog många att det har varit svårt att annonsera ut på vad man söker efter, nu behöver du bara gå igenom bilderna och hoppas hitta den du söker. Givetvist är det lika tillåtet att söka efter en avelsråtta om du inte tycker de råttor som finns inte är efter din planering eller bara bor för långt bort.
Snart är det enklare att hitta avelsråttor, bli medlem ni också!
Om mina pojkar visar sig vara friska, trevliga och inget händer bland syskonen skulle jag absolut kunna tänka mig låna ut till avel till seriösa, dedikerade uppfödare :)
Dom är ju lite små än men tiden går ju alldeles för fort ibland och många är ju ute i god tid :) Så jag vill nog lägga till mig gruppen om det är ok fast jag inte är uppfödare själv!
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
Jag kan också hjälpa till.
If you fight love, you're always a loser
#10 Självklart är gruppen till för alla, bara för att man inte är uppfödare kan man ju fortfarande ha bra avelsdjur :)
#11, Låter bra att så många vill hjälpa till ^^
Vi behöver många medlemar för att få gruppen att fungera, var med ni också :)
Puttar upp om någon har missat tråden :)
*Putt*