Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 658 ggr
elin.andersson
0

(K) Köpes, 3 HanRåttor! :)

Hejsan! 🙂

Jag heter Elin, (1991) och är ganska ny här på Råttor i Fokus, min sambo och jag vill snart skaffa råttor.
Jag har själv haft råttor när jag var yngre och längtar så efter att skaffa igen. Vi är ett lugnt par som inte gör så mycket väsen av oss.

Vi har idag beställt en stor bur från http://www.littlepetwarehouse.co.uk som bör komma nästa vecka, efter det vill vi skaffa små sötnosar som kan bebo den 🙂

Jag har självklart läst på som en galning det sista för att uppdatera mig igen inför detta, man måste ju veta allt! 😃 Försöka iaf 🙂

**Vi söker då alltså tre små HanRåttor, vi bor i Lysekil på västkusten, 10 mil norr om Göteborg, vi kan åka en bit för att hämta :)
Någon som har tre små hanar att sälja?

**De får gärna vara kontrastrika, tycker det är fint med starka färger och kontraster, t.ex. svart-vita, helsvarta eller liknande.

Tacksam för svar! :)

Zakaraa
0

Lämnar en tass då jag är nyfiken på att höra om er bur sedan och hur den levereras. Fick min bur från dem, när de gick under ett annat namn för 3 år sedan, trasig och de vägrade svara på mejl. Hoppas på bättre tur för er :)

Om du söker på ex Honor vs hanar så får du upp en del trådar där man tar upp fördelar/nackdelar och skillnader med honor vs hanar osv ^^

Lycka till i sökandet efter era nya familjemedlemmar! :D

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

elin.andersson
0

Ajdå, va tråkigt med buren :( Riktigt dåligt av dem att inte höra av sig, men vi får hoppas att det var en tråkig tillfällighet, och att vår är hel och fin :)

Tack för tipset, läst på lite och är helt bestämd att skaffa just hanar då de verkar vara med lugna och mysiga, precis det vi är intresserade av, så jag har redigerat texten och tagit bort just frågan angående honor/hanar.

Och tack, jag kommer uppdatera angående buren också :)

vapensyster
0

jag finns i uddevalla och föderupp, pma gärna  :)

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

sisslan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, vet inte om ni redan har fått tag på råttor…

Hemma hos oss finns två råtthanar, nästa 1 år gamla, som vi tyvärr inte kan ha kvar. De är vita med svart teckning. De är sociala, och kommer gärna och kryper upp i handen när vi öppnar buren. De följer ibland med runt i huset, sittandes på axeln. Brave har svart på ryggen, Simon är vitare.

Hör av er till sisslan@tele2.se om ni är intresserade.

Mvh Cecilia

elin.andersson
0

Hejsan!

Vi har hittat tre hanråttor som flyttar till oss om ca två veckor, från vapensyster.

Men tack för att du skrev och hoppas att det löser sig för eran del också :)