Din bur och dina råttor
Hejsan,
tyckte att det skulle vara kul med en tråd där man kan visa sina råttor och sinbur/sina burar altså lägg upp en bild på buren/burarna och dina råttor och gärna vad de heter och ålder/Lycka till
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Här är min bur som går i ett litet färgtema och som är godkänd för 4 råttor enligt burräknaren :)
Och mina två gosar Wicked och Whiskey som på stamtavlan heter Ölburk och Äppelskrutt ^^ Wicked är en slät Agouti och Whiskey är en rexad chocolate Agouti :) Dem är födda den 28 Januari 2012 så om två veckor blir mina små korvar 3 månader <3

Blev lite fel med bilderna, testar igen :)

#3: !!! Tror du fasiken har snyggaste hemmagjorda buren på Rif! sate va snygg! :D Blev helt paff! :D
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
menar du 2an för 3an har ingen bild ;)
/Mvh Nova
Kaninerna och råttorna.
htto://novaasv.blogg.se
http://hoppkanin.blogg.se
Oj vad fult mitt inlägg blev…väldigt avlångt xD Måste lära mig det där med flera bilder i ett inägg, testar sen xD
Edit: Nu blev det kanske okej i alla fall xD
Där är i alla fall min bur, just nu bor det 4 flickor där, letade bara fram en bild, så Joyce fick inte vara med xD
Men men, så ser det ut här :)
åååh vad fina råttor och burar ni har lite avis men det är ju bra att få tips
förresten :holmgreen: vad heter dina råttor? hur gamla är de? hur många råttor har du?Förlåt om jag är jobbig lite nyfiken bara
Mvh RåttanElin 
oj förlåt det skrev du ju
Mvh RåttanElin 
#7 Jag har ju 4 råttor :) Men funderar på att skaffa en till om kanske två månader, avlivade nyligen Astors syster, och 5 små rådisar i olika åldrar känns nog bäst :P
Black eubk tjejen på bilden är Astor och hon är snart 2år.
Arwen är 7 månader, (hon är längst fram på bilden)
Éowyn är också i bakrunden på bilden, vänd mot soffan, 7månader som sin syster.
Joyce är.. 4 månader om jag minns rätt, hon är också en black eubk fast dumbo och det var hon som inte lyckades komma med på bilden xD :)
Eller du skrev ju inte vad de heter eller? hur gammla de var skrev du inte heller eller aaah vad skriver jag igentligen hoppas ni förstår den hära krongliga texten
för det gör inte jag 
Mvh RåttanElin 
oj du hann före okej nu vet jag
Mvh RåttanElin 
Ska också försöka visa mina sötnosar här hemma som kom för 1 och en halv vecka sedann
men det är så svårt att få dem på bild 
Mvh RåttanElin 
Har två syskonpar härhemma =)
Bröderna Thot och Takeo är födda 26/3-11
Thot - Agouti Eubk
Takeo - Agouti Ambk bläs + pannfläck
Bröderna Ghost och Slash är födda 3/1-12
Ghost: Champagne husky roan
Slash: Silver black husky Roan
Dock så kommer dom snart att husera i en Furet Tower om den bara kunde komma någongång :P
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Nu är det världens sämsta bilder med ännu värre kvalité, men man ser iaf vad det föreställer! Mina 6 tjejer bor då i en Furet tower, men jag har precis stängt av så de inte kommer till den undre delen då jag ska hämta två bebisar imorgon som ska bo där, så tjejerna bor just nu i övre delen :)
Doris - black eubk dumbo 11/12 -11
Aili - mink eubk dumbo 11/12 -11
Mushu - mink husky roan toppörad 18/12 -11
Shisou - mink husky roan toppörad 18/12 -11
Dovah - black husky roan toppörad 18/12 -11
Odd - blue husky roan toppörad 1/12 -11
jaha då är det min tur
här hemma har jag två råttor Kickan och Strumpan som jag fick hem för 3 veckor sedan dom är ca 2månader gammla
Kickan agouti hooded född 19 feb 2012
Strumpan ( kan inte färjen
)men hon är svart med en stor vit fläck på magen född 19 feb 2012
här är en ganska dålig bild på buren ska dock byta när dom blir större
Mvh RåttanElin 
Färgen är black :-)
okej så fläcken spelar liksom ingen roll?
Mvh RåttanElin 
Det är teckningen, jag kan inte teckningar så bra, men det ser ut som en eubk, någon annan får gärna svara på det :-)
Så då blir hon en black eubk(?) ;-)
#18 vad fina tjejer du har!
#13 hihi är det Thot som luffsar fram så gulligt i ditt inlägg ?
värkligen jättefina råttor alla har!!
Mvh RåttanElin 
black eubk!??
förlåt jag är jätte dålig på färger jaja nu har jag iallafall lärt mig en ny färg
men puttar på tråden lite det är ju så kul att se andras burar och råttor
Mvh RåttanElin 
Hehe ja det är thot på det egna kortet :)
//Ellie
#28 du får söka runt lite på black eubk här på rif så kommer du förstå vad jag menar ;-)
Såhär ser det ut hos oss just nu. Jag har en Furet tower, honorna har en del, och hanarna har den andra, och ja, ni kan ju kanske gissa vilken burdel flickorna bor i och vilken bur del pojkarna bor i.
Försöker köra färgtema. Rosa/lila till flickorna och grönt till grabbarna, det är dock inte färdigt ännu :) Sen om ett tag ska jag köpa en till FT så de får varsin.
Vad snyggt ni har i era burar!
Jag slänger in allt skräp som blir varje dag till mina så i deras bur ser det ut som en sop tipp. Men dom har roligt. Typ alla mat förpakningar av kartong, de som är smetiga typ fil och mjölk gör jag rent först, ägg kartonger kartonger för te påsar makaron förpackningar osov. Jag fyller dom alltid med godbitar och stänger igen dom. Sen rivet papper - tidningar och reklam som jag strimlar och knölar i hop, dom bäddar som tokiga med det både högt och lågt. Favorit skräpet hittills var en låda för fisk pinnar som jag inte gjort rent - den var intressant.
Dags för en uppdatering då jag både bytt bur och fått hem mer älsklingar :D
Har köpt en GD Rival bur ochskaffat mig tre nya gosar :) Cocaine och Chaos är från en gammal bekant, är inte helt hundra på Cocaines färg men båda är då hooded :)
Sen Shadow som han nog får heta är från Josefina och är fodervärd till det lilla pyret :)
När orken finns så ska jag sy ännu mer hängmattor och roligt så det finns lite mer att hoppa emellan :D
I denna bur (185x100x65 cm) bor sex råttflickor. På översta hyllan sitter Freya och Piggelin, på hylla två kutar Ida omkring, medan Cola sitter och trycker vid dörren på hylla ett. Ellie och Faster Hortensia har gått och lagt sig någonstans.
Födelsedatum:
Cola 110106
Ellie 101224
Freya 101224
Piggelin 110724
Ida 110709
Faster Hortensia 110708
#35 så fint med trädet! Hur har du gjort det? :D
Leta ett träd på mycket grenar sen avbarkade jag det, hällde kokande vatten i flera omgångar och lackade in :) Mätte också så det passade buren :)
#38 Håller med #37, trädet är supersnyggt! :)
Slänger in en bild på min bur här hemma som ser ut som den är grymt fullsmockad. Och ja, det är mycket saker i den, fram för allt högst upp, men de har mycket utrymme att springa runt och klättra på som inte syns så tydligt på bilden:) Exrtagallret är för att den ena småtjejen tyckte att det var spännande att ta sig ut själv på natten och härja runt:)
I buren bor Jamie och Julle som är strax över året samt Testamente och Censur som är ca 3,5 månad.
(ursäkta stöket på golvet under buren men hade precis gjort rent i deras bur:))
Min bur och mina pojkar!
Ja, de är hannar men nu fick de (för en gångs skull) rosa inredning xD
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Vad fint ni har de, önskade mina grbbar förstod hur skönt de är med hängmattor också. Nu hänger de där bara som prynader
hehe vad fiffigt med en barnpotta till dom :D
*tass
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
#44 dom älskar den :p och den kosta ju bara 19kr eller nått på ikea så det var ett bra fynd :)
//Ellie

#47 Hoppas att du lackat buren annars kommer den stinka kiss snart :)
//Ellie

Ja # 48 vi har haft samma bur i ca 1 år nu och det funkar bra 

#35 Vad har du lackat med för färg? Jag har tittat efter ogiftig sprayfärg men lyckades inte hitta något bra. :/
*tass*
#54 Vad är det för bur?
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
#57 sök på "voliere" på tradera så hittar man den där :) en billigare variant som får duga för mig och mina kommande råttor så länge tills det blir inköp av större voljär :)
ratastrofy.weebly.com/
ratastrofy.weebly.com/
Tack så mycket, i stort behov av ny bur
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
#59 Wow, riktigt billig! Har en fråga om den!
Kan man "fälla in" benen på den/ta bort benen om man inte vill ha dem?
#59 om man tar bort benen så blir det 4 st små pinnar i varje hörn som sticker ner. benen får man kila in i ett annat 4kantsrör som sticker ner ett par cm nedanför lägsta punkten på själva burdelen om det förklarar det bättre:P
ps!! det finns en anledning till att den är såpass billig.. lite vinglig och lite väl tunt galler som böjer sig lätt.. men duger gott och väl om man inte har allt för höga krav :P man får ju det man betalar för oftast:P
ratastrofy.weebly.com/
#61 menar jag ju ;)
ratastrofy.weebly.com/
#62 Okej, tack så mycket för svaret :D
Mina rexrumpor. Bättre bilder och lite mer inredning finns i denna tråden: http://rattor.ifokus.se/discussions/508a943ed3b4fd133c00026c-kallis-rattor?discussions-1
I den bor Iso, snart 1 år gammal.
Basta på snart 8 månader.
Samt Tossa och Daydreams Lill-Strumpa på runt 4½ månader.
Dock saknas lite inredning;)
Hittade inget kort på Edward men han skymtar till i buren ;)
#79 Det ska så klart stå lite tråkig och inte lika :P
Burarna i alla fall, har inga nya bilder på påttarna än
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Fjordell! Var har du hittat allt i rosa?! Uuurfint!!
#84 jag undrar samma sak #31 Fjordell. Toalådorna, är det dom som finns på rat Warehouse?
Savic har en hel del rosa grejer, bla en toalåda.
Såhär bor mina 4 (snart 5) råttflickor! 😃
2 siameser (Bliss och Nova) på 1 år, 1 blue (Gin) på 1½ år och en black (Tyra) på snart 1 år.
Dom har sitt egna hörn i vårat vardagsrum där dom har sin bur, en hylla med alla rått-grejjer och en klösmöbel (för katter, nere i höger hör på bilden, vid soffan).
#87 vad snyggt det såg ut med deras lilla hörn :)
#87 håller med 88 gud vad fint!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här bor snart råttor :) (Har lagt till en del saker i buren på senare tid).
//Nike
fasiken va ja kommer skämas över min bur=S ni har ju super stora och fina burar
#92 Så länge du har en i laglig storlek för antalet råttor du har behöver du inte skämmas! Du kan ju alltid spara och försöka få råd med en större 😊
//Nike
93# min ska vara laglig för 4 råttor om ja kommer ihåg=) men när flickorna e större ska ja bygga ihop den med min andra som e laglig för 4 med fast den e högre=)

Niwih Calinka och Bonus 30maj 2013 . dom ska bo i denna bur dock fattas toa lådan
Leya till vänster och Yrma till höger =)