4 råttor akut omplacering

de är hanar som trivs jättebra tillsammans
Hur gamla är dom? Och hur mycket vill du ha för dom?

100 kr med två burar
de är inte så gammla, vet ej exakt datum

2 är zooråttor och dom var sjuka i mycoplasma när dom införskaffades.

det är inte sant, vi var med de hos veterinär. det var vanlig reaktion för stress, ingen då skulle de inte leva längre :/

Ska ni göra av med era 40 marsvin också?

vi har inte 40 marsin nu
vi har bara en kanin och 8 stycken marsvin

Daydreams varför skriver du så? detta är ju en omplaceringsannons, om du inte är intresserad av dom så behöver du väl inte svara på tråden?
onödigt när du bara ska skriva så iaf, tråkigt tycker jag!
Är det inte bättre att dib_skinny sätter ut annons här på iFokus? så dom får komma till råttkunniga människor, för om du skriver så gör du det svårare för dib_skinny att hitta just bra ägare!
Jag skulle gärna ha tagit mig an dom, men är rädd för tjuvparning här hemma då jag endast honor
Lycka till i sökandet efter ny ägare åt sötnosarna! Vad heter dom?

Jo det är onödigt men detta gjorde mig urförbannad. Denna person kontaktade mig och skulle köpa råttor. Och jag ville inte sälja till henne men la ner extremt mycket tid på att berätta fakta, svara på frågor mm Förklarade varför hon borde vänta. Att inte köpa från en djuraffär etc Sen åkte hon och köpte råttor från en zooaffär som var sjuka. För det var sååå viktigt att hennes man fick råttorna dagen därpå.
Och nu så ska hon inte ha kvar dom.
Ja jag styrs ibland av mina känslor och iFokus får väl stänga av mig eller ngt om jag anses för arg.
Men dessa råttorna förtjänar absolut ett bra hem. Dock ska den nya ägaren veta att dem varit sjuka så man inte får hem smitta till ev egna råttor.

Men hon skrev ju också att hon varit hos veterinär och det inte var mycoplsma.
Alla styrs vi ibland av våra känslor, mänskligt skulle jag kalla det!
Men jag förstod inte varför du skulle dra in marsvinen? 
Och hur vet du att dessa varit sjuka? har hon sagt det till dig, rådfrågat dig om det? Bara nyfiken
Bra att du tog det bra, tycker inte om den tonen som det kan vara på det här forumet ibland, kanske därför jag reagerade som jag gjorde.
Nu ska jag sova! Trött som attan också tror jag börjar bli förkyld, vilken sommar va!?
Godnatt 

Marsvinen undrade jag över eftersom jag ville veta om hon kunde ha kvar 40 marsvin men inte 4 råttor.
Ja hon frågade mig ang deras sjukdom och jag såg kort på stackarna som var röda runt nosen.
Jag borde inte brusat upp men det gjorde jag (som vanligt) och som sagt tycker det vore underbart om ngn med mkt kunskap kunde ta sig an dessa djuren.
Hejsan! Jag har funderat på att skaffa två hanar, har inga nu men har haft innan. Om det går att skilja på dem så är jag intresserade av de med päls. Känner att jag inte har tillräckligt med erfarenhet för att ta hand om de hårlösa tyvärr. Vi bor utanför Lund :)

skriv ditt mail eller msn så kan vi prata med om det :)
De med päls bodde tillsammans ett tag, sen kom de utan päls. Men två troligen skulle inte vara problem för de för att de kommer inte vara ensam :) Men hör av sig så pratar vi mer om det

Om hon nu hade haft kvar 40 marsvin men tyckte att hon inte kunde ha kvar 4 råttor så är det ju hur som helst upp till henne och inte någon annans bekymmer…
Till ts, hoppas du hittar ett bra nytt hem åt råttorna! :)

Två nakna finns kvar
Röda runt nosen kan ju bara vara deras snor. Snor och saliv blir rött när det kommer i kontakt med syre. Lite snorig blir väl alla ibland! ;)

Hur går det? hittar du nån ny ägare till nakenråttorna?
Aa de har hon :) Min pappa blev förälskad i dem, så vi tog dem med. Nu bor de hemma hos min farmor, i en av hennes gamla fågelvoljärer ^^

Vad bra=) vad heter dom?? du får skicka in lite bilder på dom
Daydreams : min ena råtta är nästan alltid röd om nosen! men vetten sa att den inte var myco!!!!

hugin och munin är jättefina namn
det är ju korparna i den nordiska mytologin!
Haha jo jag vet. Men de är inte speciellt fint tycker jag :P Och min pappa pratar jättebre skånska, och de namnen låter ännu värre då ^^ Hougiin å Mouniin typ x)

#23 *skrattar* ja då är det inte vackert… xD (skåningen som inte gillar skånska här *räcker upp handen*)
Haha :) Nä, jag tycker inte heller att skånska är så vackert ^^ Min pojkvän är bonne, och hans familj pratar extremt mkt skånska, ibland fattar jag knappt vad de säger fast att jag själv är skånsk x)

De nakna hette - totte och torsten sa uppfödare till de
Vad heter nu två med päls? :)

de hade aldrig problem med att acceptera andra :)
Vi gav de mycket tid så jag är glad att de är tama och snälla

Din är söt :) Jag tycker om råttor och jag hoppas att sen i framtiden kan vi skaffa råttor igen och bygga en stor bur åt de