(O) Lilla bebisen
Nu har jag tagit det otroligt svåra beslutet att omplacera min råtta. Han får det bättre hos någon annan och har inte tänkt skaffa mer råttor.
Hans burkompis smet ut för någon vecka sedan och sen dess har han blivit ensam, han saknar en kompis att busa med, hoppa runt i buren och göra en massa små hyss med. Min syster sa för någon dag sen att hon tycker att han ser mer ledsen ut. Och ja, det är klart råttor ska vara minst två stycken. Man hör inget från buren något mer, bara någon enstaka gång när han går upp för att dricka eller äta, men sen han förlorade sig burkompis så sover han bara.
Jag blir så ledsen av att titta på honom för han är värd så mycket mer. Lilla bebisen, heter Bickolo och är född 19/12-2012 så han är endast ett halvår. Han är mammas lilla kelis fast han mer gillar att upptäcka saker än att mysa. Finns inte så mycket mer att säga att han är världens godaste råtta.
Bilder kommer senare. Men han är i alla fall en Black European Birkshire mm, har jag för mig.
aaaaaaaaaaaangelina
Åhh, vilken sötis då!❤😍
Men vilken sötnos! Vart finns han?
Nej, stackars liten som förlorat sin vän. :-(
Vad bra gjort att försöka hitta ett hem med nya vänner nu då du inte ska ha fler råttor.
Då man omplacerar måste man fylla i denna mall. (Annars kommer tråden att raderas) Enkelt att kopiera& sen fylla i. Det du inte vet om honom fyller du bara i "vet ej". Behöver du hjälp med hur du fyller i, så skriv i tråden, så kan jag el någon annan hjälpa.
- födelsedatum
- färg, teckning o hårlag
- kön
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
- faderns namn, födelsedatum, vikt
- moderns namn, födelsedatum, vikt
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
- ort där råttan/råttorna finns
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
- Om annonsen ska vara låst eller ej
Hoppas du finner honom ett nytt hem snart. I väntan kan ni gärna umgås med honom så mkt som möjligt. Bära runt på honom i tröjan. Ha med honom i tvsoffan, osv. En ensamråtta kräver nästan alltid mkt mer av sin ägare, än de som har råttkompisar, -& nu är han ju ofrivilligen tillfälligt ensamråtta, även om det nu inte är så länge till.
födelsedatum - 19/12-2012
färg, teckning o hårlag - Black European Berkshire, vet ej, vet ej
kön - hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
har inga planer på att skaffa ett till sedan hans burkompis smet iväg och då blir han ensam, vilket han inte ska behöva vara
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
han var rätt låg i rang, kan säga till genom att ge ett löst nyp om man kommer fram med handen utan att varna
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb- inte reg någonstans och inget pris då jag tycker att han är mer värd ett kärleksfullt hem än pengar
ort där råttan/råttorna finns Stockholm, Vällingby , vinsta
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) fannycarter@hotmail.com, tel nr får du via pm
Om annonsen ska vara låst eller ej- vet ej
aaaaaaaaaaaangelina
putt
aaaaaaaaaaaangelina
Vilken finis! Hade gärna tagit honom om jag var lite närmare. Eller kan han fixas ner till Varberg?
Har två pojkar i ungefär samma ålder, ca 7 månader om jag inte minns fel (tog över dem för ca två månader sen, har inte datumet i huvudet).
Kanske blir lite svårt, att ha honom på prov osv, eftersom att det är en bit att åka emellan. :/
prutt
Skickar pm!
#11 har inte fått något pm från dig :O
aaaaaaaaaaaangelina
har en nästan lika dan hemma, fast brun i stället för svart. han sover också mest bara, men det har han gjort hela sitt liv… även om han bara äter, dricker och sover, så väger han mindre än den som rör på sig ;-) hoppas du hittar ett bra hem till honom.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Jag bor själv i Vällingby! Jag ska hålla koll på din Augoti och se ifall jag råkar få syn på honom.
Om jag inte bara hade honor skulle jag kunnat ta emot honom, men ack så synd :(