Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 1184 ggr
gneza
3

hage "playpen" till råttor

jag har verkligen börjat tycka att ingen bur är tillräckligt stor för mina råttor så jag har nu bestämt mig för att göra en stor hage/inhängnad till mina råttor i mitt rum med "öppet" tak. kan man skippa buren då måntro eller ska jag låta buren stå öppen inuti hagen?

och detta kommer då enbart vara ett alternativ för när jag inte är hemma och kan hålla utkik och låta råttorna gå löst o fritt i hela rummet/rummen.

hur skulle ni ha gjort? jag vill verkligen att de ska ha ALLT de behöver, mycket aktivering, då de kommer att ha väldigt mycket plats.

vad för inredning skulle ni rekommendera (inte hammockar eller så, det har jag redan massa av) utan grejer att ha på golvet, förutom mycket tunnlar?

vilka leksaker känner ni att era råttor föredrar?

zickan
0

Jag har marshal playpen för iller som mina får vara i. Men en hög av dom klarar tyvärr att hoppa och klättra över fast det är lite kämpigt för dom. Så har man inte koll och inte vill att de kommer loss i bostaden så bör man sätta på något över taket. men smidig lösning annars. väldigt bra om man bor i lägenhet och vill ta ut mer än nån enstaka i taket. kan man bara ta en promand till någon avskild plats, slänga upp hagen och ta en picknik medan råttorna rör på sig

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

malin.maria
0

Vart har du köpt den? Googlade och tyckte den såg himla smart ut! :)

Vänliga Hälsningar

Malin

zickan
0

24pets.fi köpte jag min. Passade på att skaffa en när jag var på iller utställningen i eskilstuna. De brukar åka på sånt och ha med en liten affär. Var bra rea pris på hage med matta och rygga

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.