Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 377 ggr
lorenz
0

snälla hjälp oss, tack

Hej!

Jag har en rått hona på ca 2,5 år som heter Svea. För ca 3 veckor sedan började hon klia sig mycket i pälsen. Svea kliade sig där hon kom till och hade svårt för att sova lugnt. Vi slutade ge henne mat med mjölkprodukter i och inget kött eller kyckling och med tiden slutade hon att klia sig och allt var bra igen men för en vecka sedan började hon igen och klia då tog vi bort hennes fröer. Hon har ätit en råttblandning som jag har köpt på Zoogiganten i Lomma + att jag köper till lösviktsblandning men det finns inga solrosfröer i blandningen. Vi har klippt hennes naglat men hon kliar sig fortfarande och det har blivit skorpor där hon klia och jag har badat henne utan schampo.

Jag har ringt veterinären Cecilia Trädgård i Region sjukhuset i Helsingborgs men det visade sig att hon har slutat och ska öppna eget så i nästa vecka ska jag ringa ditt och få hennes nya telefonnummer. Men vad gör jag till dess? Har ni några bra veterinär att rekommendera som bor i Malmö, Lund och det går bra i Helsingborg också eller ha ringa några bra tipps för det är synd att Svea inte kan sova och vara ute och springa utan att hela tiden kila sig.

Hjälp oss och framförallt Svea! Var snäll och Maila era svar diräckt till mig pga. jag har ibland svårt att komma in på sidan

jird@bredband.net

Hälsningar

Cecilia Karlsson

Ninja
0

Visst kan det vara allergi, men även skabb kliar massor. Jag vet tyvärr inga veterinärer i Malmö-området, någon som är därifrån kanske kan tipsa dig om någon.

Lycka till, hoppas hon blir av med sian besvär snart.