Få 10-månaders råttor mer "mysiga"?
Jag undrar om någon har tips på hurjag kan få mina 10-månaders killar att bli mer "mysiga"? Går det, eller ligger det i personligheten?
Kan skriva att de springer lösa i vardagsrummet och hallen varje kväll, oftast flera timmar. De hoppas gärna upp till mig och min sambo i soffan, klättrar på oss, äter mat från våra händer, bits absolut inte, klättrar upp för benen, sitter på axeln osv. Det jag gärna skulle vilja är att de känner sig lugna nog med oss att tex. somna i knät eller stå stilla och bli klappade (händer ibland, somnat i knät gjorde de en gång när de var små). De är världens underbaraste, men jag vill ju så gärna att de ska vara lite mer mysiga, OM det går ;)
Vänliga Hälsningar
Malin
Tass :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Hanar brukar, av min erfarenhet, bli mycket mer ''sega'' och gosiga sen när de blivit runt året. Men sen finns det ju ''raketer'' av hansorten med när de blivit äldre :P
Jag brukar bara kunna lägga mina hanar i armvecket och sen klappa över hela råttan och runt huvudet/kinderna.. Då brukar de lugna sig och vilja gosa, även om de är ''over the top'' :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.