2 snabba frågor
1: Kan man ha Rat Selective istället för hundtorrfoder i torrfodret?
2: Kan man använda Grumme såpa till att städa buren, d.v.s tvätta leksakerna, botten och gallret? Eller är det för starkt för dem?

♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
1:an vet jag inte.
Men har använt grumme grönsåpa till att städa buren och alla saker till mina råttor i alla år jag haft råttor. Och ibland kompletterat med att spraya piss-off eller tagit ättiksprit när man inte fått bort lukten eller om det blivit någon fläck som inte velat bort.
Vad bra! Jag har provat använda Grumme två gånger, men vill vara helt säker på att det inte är för starkt för rådisarna. :)
Någon som vet 1:an?
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

1 Ja det kan du men det är en form av pellets.
2 Såpa är mycket bättre och skonsammare än andra rengöringsmedel. Kör själv Grumme Grön såpa när jag städar.
1. Jag vet inte om det går att byta ut, men jag använder både hundfoder och Rat Selective för att mina råttor älskar det.
2. Grumme såpa är jättebra 🙂
Vi har en hund här hemma, men han får ganska stora kulor. Pro Plan heter det, och det är för stora hundar. Så det kanske inte är så bra att ge till råttorna.
Vad ger ni för hundfoder? :)
#5 Jag ger superdåligt Doggy, det har räckt i evigheter även om jag köpte superliten påse… Var det första jag köpte någonsin, men ska byta till något bättre när det är slut.
#5 storleken spelar inte så stor roll. de får bara kämpa lite mer med stora kulor.
Mina har gått på hundarnas Torrfoder, james beloved, sams field, tello och doggy. Under de senaste åren. Men nu får hundarna bara barf, leds på all skit i torrfodret. och råttorna får inte hundmat övh i sin fodermix. ger istället lite labb pellets, hundgodis som hårt. protein får de bra av ändå i färskmat och torkat kött
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#6 Varför var det dåligt?

#6 Doggy är en av dom värsta fodren du kan ge till en hund men även råttor. Det innehåller allt från köttbiprodukter ,jäst, monohydrat till giftiga ämnen. Sen ska vi inte prata om hur djuren "köttbiprodukterna" får lida innan dom blir mat.
#9 Jepp. Jag impulsköpte det innan jag hade hunnit läsa på. Jag vill inte bara slösa bort pengar och kommer därför ge mina råttor det tills det är slut, vilket är väldigt snart. Sedan kommer jag köpa ett bra foder 🙂
EDIT: Jag blandar det såklart i min vanliga foderblanding, så det är ju inte bara hundfodret de får… Bara säger det ifall någon missuppfattade eller liknande… Tyckte själv det lät som att jag bara ger Doggy och Rat Selective 😕
#7 Så du tycker att jag ska ge dem det även fast kulorna är ca 1-2 cm i diameter?
#9 Aha, det lät ju inte bra! :/
Jag har hela tiden kört på Grumme Citronsåpa på bottnar, hyllplan och plastinredning, mao tummen upp för min del.
Jag har inget animaliskt alls i torrfodret, ger torkat kött, ( hund och kattgodis på 100% kött ) och hundarnas Torrfoder mer som belöning och godis ( CarniLove, Orijen ).
Ger dem även rått kött emellanåt.
#11 - det spelar ju ingen roll hur stor kulorna är, dom stoppar ju inte in hela i munnen och tuggar, utan dom sitter ju och knaprar på dom - vilket också är bra för tänderna, så kör på!
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
#13 Okej, vad bra! Får hoppas att dem gillar hundmaten. :)