Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 794 ggr
AliciaRing
0

Ligga på rygg

Varför tycker inte råttor om att ligga på rygg,varje gång man lägger dem på rygg i ens knä så vänder dem sig om även om man ska försöka klia dem på magen.

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

Mooniq
0

kanske för att de känner sig utsatta. Om man tittar på hundar o katter så är beteendet att visa magen/ligga på rygg att vara i underläge/underkastelse, vilket inte är en bra känsla hos djuren, kanske råttorna känner samma sak.

Sen finns det katter o hundar som älskar att ligga på rygg o bli kliad på magen men då oftast av en nära tvåfoting - husse eller matte. Bara en fundering från mig…🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Cazzos
0

Att ligga på rygg är ett väldigt underlägset läge, för alla djur. Man kan rymma snabbare om man ligger åt rätt håll.

Tvinga inte ner din råtta på rygg, ha den i knät och klia magen från sidan (om den sitter stilla i ditt knä förstås), och om råttan lägger sig ner på rygg själv så visar den tillit 🙂

AliciaRing
0

#1 #2 Det har hänt en gång att stig har legat kvar en stund och blivit klappad på magen. Men annars så passar det inte. Ne.. Jag bara undra tänkte att det kunde va bra att fråga iallafall. :)

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

Apootie
2

Mina råttor gillar inte när man vänder dem på rygg, och jag förstår ju varför. Dock tycker de att det är mer än okej att sova på rygg i transportburen med mig och när jag vill klappa dem och gosa.

darkness
2

Av alla mina 40-50 råttor som min familj haft genom tiderna så tror jag bara två gillade att ligga på rygg och bli kliade :P Inte alla som uppskattar det ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Hexadermia
2

Mina två senaste råttor har inget emot att bli lagda på rygg, speciellt Kapten. De verkar vara mycket trygga med mig (och samtidigt väldigt undergivna). Dessutom brukar jag använda det som en invit till lek.

KastKatt
1

Akira låg ofta på rygg i min hand när han var liten (nu krävs två händer:P) och kan ligga så en stund innan han tröttnar.

Han sov helt på rygg häromdagen. Första gången jag ser någon av dem göra det!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!