Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 379 ggr
labbetrubbel
0

Viktuppgång, normalvikt?( hönsmamma igen)

Hej! Nu är jag här och hönsar igen!:-P Min lilla dumbo kille är vad jag tycker lite väl för smal! Håller stadigt koll på vikten och han går upp!! Men kanske lite för lite? Han vägde 102g sist jag skrev här( den 12:e) och idag 11dagar senare väger han 172g! Är det en okej viktuppgång tycker ni? Eller bör jag vara orolig?

Xristina
0

Hur gammal är han? :) 70 gram på 11 dagar låter som rätt mycket för mig, men sen vet jag inte hur fort hanar brukar växa :)

Sathalie
0

Väldigt individuellt med vikt hos råttor så det bästa hade varit om du samtidigt lade upp en bild på din pojk så man kan avgöra från den.

labbetrubbel
0

Han är född 25/4 så om några dagar är han alltså 8 veckor! :-) Jag ska vara ärlig att jag aldrig riktigt vägt tidigare råttor så här, men har väll blivit hönsigare med åldern!;-P Anledningen till att jag undrar är också att hans bur kompis är 1v äldre och är nästan dubbelt så stor.

labbetrubbel
1

Jag jobbar på bilder nu!

UrchinFamiljen
0

Kolla på första kommentaren här! Den kanske är till någon hjälp. ;)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

labbetrubbel
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 har sätt den! Och han håller sig inom ramarna, men tycker fortf han är tanig och om det är en okej viktuppgång!:-) Nytagna bilder( mobilbilder dock ) kommer här:

labbetrubbel
0

Uppifrån

labbetrubbel
0

Tycker man ser "låret " så väl på denna tex.

labbetrubbel
0

Oj sen bilden blev! Ni får vrida på huvet!;-)

wintermynta
4

8 veckors bebisar kan se ut hur som helst. Jag tycker inte du behöver oroa dig över vikten. Så länge han äter och dricker som han ska så är det lugnt.

labbetrubbel
0

#10 okej! Då ska jag kanske sluta hönsa så!:-P haha