Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 649 ggr
deeremf
0

Råtta eller mus

Norska nyheter fick in ett klipp från en mann som filmat när hans katt försökt fånga det han trodde var en mus, men åskådare till klippet är oeniga och säger det är en yngre råtta.

Vad tror ni?

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article7794679.ece#.UcSbeXsA8A4.facebook

kolpa
0

Jag är ganska säker på att det är en mus, även om man inte ser han så bra så tycker jag att sättet han rör sig på tyder till mus… Sedan så behöver det inte vara den minsta musen, min katt kom en dag och ville visa oss att han fångat en mus, den såg ungefär ut sådär men då sa min far att det är "lite av en blandning" jag kommer inte på exakt vad den hette men jag tror det är en mus.

Itchy
0

ser definitivt ut som en mus, rundare än en råtta i kroppen, och sätett att röra på sej är mer muslikt

You can't spell Bitchy without Itchy

WarMinerTool
2

«Findus» ville leke, men ninja-musa gikk til angrep.

Haha! (Ninja-musa)

Men jag tror det är en mus, men den liknade en liten sork faktiskt!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

StillaSinnet
0

Hm…jag tänkte direkt att det såg ut som en sork med sitt runda huvud och små öron, men vid slutat av filmen när de är närmare björken visar den sig ha en ganska lång svans, och det stämmer mer med en mus. 

Jag hr verkligen försökt googla på gnagare i Norge men hittar ingen vettig information. Om de har någon mer långsvansade art av sork så skulle jag chansa på den

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Mezzzanina
0

Jag har sett många sorkar ute i naturen och jag tycker definitivt att detta ser ut som en sork.

deeremf
0

Jo måste säga mig enig, ser på bilder och jämför, tycker verkligen det ser ut som en sork ja.

Bananbullar
0

Tyckte också att det såg ut som en sork.

hund_katt
0

tycker det ser ut som en sork… sorkar brukar väl inte ha riktigt så långa svansar, men den kan ju blivit missbildad ;D

nej, men jag tror det är en mus. en sådan ung råtta skulle inte ha så mycket päls, inte så stora öron, och i sättet på hur en råtta och en mus rör sig så är råttan lite 'klumpigare' eller vad man säjer, musen rör sig liksom… emh… ja, som den gör på filmen, medan en råtta är lite 'segare' om man tittar noga på en råtta och en mus som rör sig.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse