Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 387 ggr
[Nayara]
0

Har du en råttbudget?

Jag gjorde en "råttbudget" i går. I den ligger det 850 kronor hittills, men det kommer bli mer för varje månad, för jag ska spara. Dessa "råttpengar" ska gå till:

• inköp av råttor
  • foder
  • burar
  • burtillbehör
  • veterinärkostnader

… och allt annat som har med råttorna att göra.

Har du någon råttbudget?

jossa5
0

Har inga råttor, men har en hamsterbudget. Eller ja, ett hamsterkonto (startade upp ett nytt konto enbart för att ha hamsterpengar på). Pengarna som finns där är väl mest till inköp av nya hamstrar och veterinär, då jag inte behöver nya burar och leksaker. Maten går på såpass lite så det kan jag betala med mitt vanliga konto. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

ylwawiie
0

Jag har ett hundkonto (som nu blivit ett djurkonto) där det i dagsläget finns just över 5000 kronor. Det är pengar som går till veterinär och dyrare inköp till djuren. Mat och småsaker betalar jag från mitt eget konto, förutom om det någon gång är tomt ;)

fladdy
0

Smart, ska passa på och göra en nu när jag har tid 🙂

aaaaaaaaaaaangelina

Elinisa
0

Ja, absolut!

Skulle ekonomin bli såpass knaper att jag inte hade råd med det nödvändiga till råttorna; bra foder& veterinär vid behov, så skulle jag inte kunna behålla dem.

Anser det är ett villkor för att ha husdjur, att förstå att ha de resurser som behövs; både i form av tid, hälsa/energi& pengar.

Om jag skulle råka ut för något så jag inte kunde ge djuren vad de behöver& det inte gick att lösa på något annat sätt, (tex genom att få hjälp att sköra dem för en period&/el låna pengar) -så återstod bara omplacering. Hoppas jag aldrig behöver hamna i den situationen!

Men jag har inget särskillt konto för råttorna, utan ser till att alltid ha en summa sparad för såväl väntade som oväntade händelser.

Bananbullar
0

Jag har ett konto som är till för oväntade veterinärkostnader eller andra lite högre utgifter som kan komma. Försöker lägga in pengar där varje månad (även om det ibland blir knapert då man är student). Men gör så gott jag kan. 🙂

StillaSinnet
0

Usch…sådana listor gör mig depremerad, när man inser hur mycket djuren kostar… Nä, jag gör däremot en överslagsräkning på alla djur per månad ca 1000.- i strö och foder. Veterinärkostnader kommer när de kommer och det finns alltid lite utrymme för det eller inköp av nya burar. 

Jag har en god ekonomi och behöver inte lägga undan. Det löser sig alltid

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare