Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1152 ggr
[[Mellebelle]]
0

Sår och tappar hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har märkt att mina två gamlingar har tappat hår på vissa ställen och e som lite skabbiga, och har vita ''mjäll" eller vad det är och små små röda "prickar" på huden. Tänkte först att klart dom blir lite skabbig då dom e bakbenssvaga och gamla så dom orkar ej lyfta på bakbenen o klia sig o tvätta sig. Men nu har min yngre råtta oxå blivit skabbig och har rätt så stora sår på ryggen.. :/ Självklart ska jag ta dom till veterinären gamlingarna ska få somna in då dom är alldeles för svaga och lillgrabben får jag ta dit och undersöka honom. Har ni varit med om nått liknande? Kanske förklarade lite dåligt men jag hoppas att ni förstår. Här försökte jag ta en bild på en del av Felix sår.

[[Mellebelle]]
0

En till bild på såren, kan även lägga till att ingen av mina andra råttor har så här. Dom har fin blank päls

:')
0
[[Mellebelle]]
0

En bild på en utav gamlingarna, här ser ni att han tappat hår o har skabbig päls

Luminous
0

Skabb? Mina såg ut sådär när de hade skabb… :)

[[Mellebelle]]
0

#2 smittar inte ohyra? Tänkte att alla råttor är ju i samma rum men det är bara dom här som fått detta.

Luminous
0

#5 de kan ha ohyra utan att det syns och alla måste behandlas :)

[[Mellebelle]]
0

#4Samma sak där smittar inte skabb oxå? :/

[[Mellebelle]]
0

Jaha okej.. Är det nått schampo man ska tvätta i don då eller?:)

Luminous
0

#8 nej, man får utskrivet stronghold av veterinär.. jag tog med 1 råtta och sen sa jag hur många jag hade hemma och fick medicin till alla.. :)

Melissa V
0

de men bra/bättre immunförsvar brukar de inte synas på i första taget

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

[[Mellebelle]]
0

Okej :) amen i morgon ska jag boka tid till veterinären så får jag se vad det kan vara..:)

Stephanie
0

Se till att be om stronghold, så att det verkligen är det du får, andra preparat brukar inte alls vara lika effektivt 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[[Mellebelle]]
0

Okej det ska jag göra! :) tack så mycket!