Millan börjar bli gammeltant
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lilla Millan börjar närma sig gammelåldern. Hon fyller 2 år nu den 7e Juli. Hon har dock bara på senaste veckan blivit mer och mer svag i benen och mycket långsamma rörelser. Hon har annars pigga ögon och äter och dricker. Jag befarar dock att hon kommer bli svårt bensvag. Men om det kommer blir det besök hos doktorn :(
Hon har dock två tumörer som jag tyvärr inte kan göra något åt pga åldern och att dom sitter så trassligt. En sitter liksom mellan bakbenet och höften och sitter ganska djupt.
Vet att hon inte har mycket kvar att leva så jag ger henne det bästa jag kan.
Bara så sorligt att ha henne på axeln då hon tyvärr glider ner :c
Här är en film på detta. Ni kan märka hur hon hänger med bakbenen.
PS: Varför jag inte hjälpte henne var för att jag filmade detta endast för demostration. Vanligtvis hjälper jag henne så fort jag kan så hon inte kläms.
Min lilla tant <3
Men skruttan :(
Har du en sjukbur? För bakbenssvaga är burar mer i form av kaninbur bra att ha, så att det blir mer yta att gå på, mindre klätter/ramla. Annars ha mycket hyllplan och hängmattor för att förhindra risk för fall. Tänk också på att hon får hållas varm, gamla/sjuka blir lätt nedkylda.
nej jag har tyvärr ingen sjukbur :(
Men jag har allting på bottenplan; Matskål, vattenflaska och hus. Hon är svagare idag och väldigt seg och långsam i rörelserna. Fumlig med både fram och bakben. Hon ligger just nu inne i min tröja och myser.
Jag har lagt in en massa papper i buren.
Har förstått varför hon ändrades så fort.. hon sörjer och saknar Geisha… det brister mitt hjärta :'(
jag beklagar!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!