Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1052 ggr
TTD
0

FT från zooplus.dk

Hejsan Beställde en FT igår från zooplus.dk och undrar av eran erfarenhet som beställt där ifrån ungefär hur lång tid det tar innan man får sakerna? Är lite så där smått orolig eftersom jag åker iväg på torsdag och vill helst ha buren innan jag åker hihi väntat lite länge på denna Buren =D Bor i Malmö så de är ju relativt nära Danmark tänker jag och Bore väl inte ta mer än 1 vecka?

Bananbullar
0

För mig tog det 4 vardagar. 🙂

Bananbullar
0

Dvs, jag beställde en Söndag och jag fick den på Torsdagen.

TTD
0

Okej så då räknar man från mån-torsdag på din beställning =)? Men i vilket fall så gick de fort hoppas de gör de på min beställning oxå =D vill så gärna ha den NU

jossa5
0

Det tog nog 1 vecka för mig. Men jag bor ända uppe i Sundsvall, så det kan ju ha varit sån frakt som tog tid också. Men det brukar gå rätt fort. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Bananbullar
0

#3 Ja precis. Blev själv förvånad att det endast tog så kort tid. Hade förväntat mig en vecka eller något. 🙂

TTD
0

#4 ja kan ju varit att dom behövde köra längre upp i Sverige men inte vet jag hihi men relativt fort ändå=) hoppas bara på att buren kommer innan jag ska iväg för kommer inte komma hem på 2 veckor och mamma ska då ta hand om mina bebisar

TTD
0

#5 jag hoppas på samma tur som dig =D

Stephanie
0

Min tog 1,5 vecka på sig, vilket var en lång, plågsam väntan… 😛 Men jag får skylla mig själv som beställde den precis efter jul, med en massa röda dagar.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

TTD
0

#8 jaha oj ja kan nog vara de som tog sin lilla tid men oj måste varit en plågsam väntan men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge eller? Haha

Xristina
0

Tänk på att de skickar varorna från Tyskland för det mesta, där själva företaget ligger :) Jag beställde min RS från Zooplus.se i onsdags, och kan se att den ligger i Malmö och väntar på att skickas vidare upp hit till Sundsvall :) Vad jag har sett så brukar de ändå landa i Malmö. Kan tänka mig att du får din bur på måndag eller tisdag, med tanke på hur fort det gick för dem att få iväg min till mig :)

TTD
0

#10 hur ser du att den kommit till Malmö? Hoppas att du får buren snart då =D

Xristina
0

#11 Efter några timmar fick jag ett mail med försändelsenumret. Jag gick då in på en hemsida och letade upp vart paketet är för tillfället :)

[Anyniel]
0

För mig har det tagit högst(!) 3 arbetsdagar att få hem saker från zooplus. Bott i Uppsala och bor nu i Västerås. :)

TTD
0

#12 jag har oxå fått ett nummer pakkenummer stod de och att jag kunde se på gls-gruop.eu men hittar inte det där

TTD
0

#13 har du beställt stora saker från zooplus? Men gick fort hoppas på samma tur =D

Xristina
0

#14 Ge det några timmar. Det bör stå i mailet att det an ta upp till 2 dagar innan försändelsen kan ses på hemsidan. Jag kunde dock se det efter ca 3-4 timmar.

TTD
0

#16 Okej ska ge de en tid till fick mejlat i morse tror jag så borde väl kunna se det ikväll =) men vad händer om man ej är hemma och dom kommer med paketet och man har ingen som kan ta emot de?

Xristina
0

#17 Då tror jag det körs till ditt närmsta serviceutlämning, t.ex ett ICA eller en mack som har den funktionen. Då brukar man få åka och hämta det själv :)

TTD
0

#18 okej vet du på något ungefär hur länge det ligger kvar där?

Bananbullar
0

Men om din mor är hemma och ska passa råttorna så kan hon ta emot paketet. Min pappa kunde nämligen ta emot mitt helt utan problem.

TTD
0

#20 jo men saken är att jag inte bor hemma hos mina föräldrar men jag ju självklart ge henne nycklar men sen så jobbar mamma oxå man vet ju inte vilken tid på dygnet dom kommer

Bananbullar
0

#21 Jag var inte hemma när de kom första gången, då ringde de och frågade om de kunde komma morgonen efter istället. Då kan man säger säga önskemål om tid. De erbjöd sig även att ställa paketet utanför - men det tackade jag nej till.

Men det löser sig! Du får nog paketet innan du åker iväg. 🙂

TTD
0

#22 oj låter bra de=D hade heller inte velat ha paketet utanför dörren hehe Ja det hoppas jag på

[Anyniel]
0

#15 Japp :) En gång beställde jag en Furet XL samt massa kattmat, råttgrejer osv. Beställde en onsdag, fick allt på fredagen :)

TTD
0

#24 oj så snabbt =D ja då får man hålla tummarna på att jag får dom början av nästa vecka =D

TTD
0

När man ska spåra vart buren befinner sig är de under kvällen dom uppdaterar vart buren är? Det enda jag kan se är att buren är i Tyskland Neuenstein. Och de har stått så sen fredags

Bananbullar
0

Min bur stannade på uppdateringen i Tyskland helt men kom sedan ändå.

TTD
0

#27 jaha oj gud måste varit störigt

Stephanie
0

Jag fick ett annat nummer sen, för att kolla vidare på postens (?) sida har jag för mig. Eller om jag ringde kanske… Eller vad jag nu gjorde. Det var krångligt i alla fall :p

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

TTD
0

Okej såg nu precis att buren är i Malmö :D wiiihooo bör väl få den imorgon eftersom jag själv bor i Malmö eller vad tror ni?

Xristina
0

Min bur beställdes i onsdags, och kom fram idag :)

TTD
0

Härligt då måste du blivit över lycklig =D jag beställde min i torsdags så imorgon bör den komma tycker jag iallafall:D

Xristina
0

Haha ja, sambon vart lite irriterad över att jag inte ville vänta tills efter middagen med att sätta ihop den :D

TTD
1

Haha jag förstår din längtan av att bara få upp buren =D min sambo är trött på mig och mitt babblande om buren haha

Xristina
0

Åh vad jag känner igen mig xD Men nu är den uppe, och den gamla sunkiga är ute på balkongen :P Ska bli ett sorts växthus i stället

TTD
0

Men hur kan man inte prata om de eller om råttorna =D oj blir säkert super häftigt =D