När är de jobbigast?
Som rubriken lyder! När tycker ni era råttor har varit som jobbigast, alltså i vilken ålder?
Har två killar som är 8 månader som en är enormt trotsig och ska hela tiden göra saker han inte får (riva ner filmer, rymma och småtjafsa med de andra) och den andra ska vara med ÖVERALLT hela tiden.
De retar varandra en hel del också, medan gubben på 1,5 år är lugn och mysig.
Vad säger ni?
Och vad tycker ni är det roligaste åldern?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Roligaste åldern tycker jag är runt 1 1/2 för råttor Men jag föredrar vuxna av alla dess slag också både människor som djur så nog inte konstigt :)
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#1 känner lite så också, även om jag skrattar mycket åt de små busfröna så är det lite jobbigt att ALLTID hålla koll på vad de gör.
Vilket tyckte du var den jobbigaste åldern då?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Jag tycker det inte är så svårt någon gång? kan hända att jag har haft 'bra' vuxna individer som satt dom yngre på plats hittils?
den värsta tiden med mina råttor är när de fått vaktelägg (mycket mer näringsrikt och inget farligt i som det finns i vanliga hönsägg) för då skuttar dom runt och får värsta 'sockerkicken' och går inte ha dom i famnen eller ha dom ute för då vet man inte vart dom är om knappt en minut.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Hmm…Jag skulle nog säga tonårstiden (precis som människor, haha 😉
När dom testar sina gränser och ska göra ALLT, och vara ÖVERALLT på en och samma gång. Fast det är roligt också!
Fast vissa är jobbigare än andra, och en del är inte jobbiga alls.
Bästa tiden är svårt, för alla åldrar är roliga på sina sätt. Men när dom är vuxna och lite lugnare och tänker ett steg till och har lärt sig vad dom får och inte får göra är nog min favorit tid 🙂 1år+.
#2 haha ja precis de är ju komiskt i sig men så himla skönt när de är vuxna och man vet var man har dom
Jobbigaste (eller mer tråkigaste kanske för mig) är just 5-7 veckor, när dom kommer dagsfärska och man vet absolut inget om de, när dom själv försöker hitta sig själv och man ska lära känna dom och lära sig vad för parvel de är. Ibland önskar man dom kom med manual så är de klart 😃
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#6 Tänkte inte riktigt på bebistiden 😃Det är faktiskt lite jobbigt … Mest för att jag är så rädd att dom ska göra illa sig, så små och ovetande som dom är 😮
Har ett par töser hemma som är 7 månader och de är väldigt jobbiga just nu och går mig på nerverna!