fråga om ihop sättning.
Jag har nu fått ta hand om 3 råttor alla honor. 2 av dom är runt 1år gammal och bor ihop. Den 3 är 8 månader och vars kompis har dött. Tror ni hon är för gammal nu för att släppas ihop med dom andra två eller om jag ska fixa en ny liten egen kompis till henne? Jag har inte så mycket erfarenhet av att sätta ihop lite äldre djur så vill kolla lite extra innan.. Mvh lina
Jag kan berätta att vi var i samma situation för 9 mån sen. Alexis blev ensam när hennes syster dog och då skaffade vi 3 tjejer till. I början fick de bekanta sig i vår närvaro och sova i separata burar. Men efter ett tag blev de bekanta och gillade varann. Nu sover de i samma bur men i 2 olika burar. Den äldsta är 2 år 9 mån. De andra 3 systrarna är 10 mån. Så på din fråga är svaret Nej-hon är INTE för gammal, kanske livas hon upp nu med ungt sällskap. Ingen råtta ska va ensam även om det ser ut som de inte lider. Lycka till nu. Hälsningar Veronica.
Höl henne utanför buren lite till dom andra två så dom fick nosa på varandra.den ena bryde sig inte alls och var mäst nyfiken och den anndra började vibruerar på huvudet/öronen och resa ragg. Så den början kändes inte så bra. Men ska prova att ha dom på golvet i morgon.