Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1035 ggr
Erika89
1

(S) Två honor letar nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jahapp, då är vi här igen. 

Jag vet inte hur många gånger jag har funderat på att sälja mina råttor, men nu är det bestämt. 

Jag tänker vara helt ärlig och jag vill inte dömmas pga detta! Mår dåligt som det är ändå.!

Jag älskar mina råttor, men ger dom inte vad dom behöver. Dom hanteras inte så mycket som dom ska och behöver, de får inte den uppmärksamhet dom förtjänar, jag orkar helt enkelt inte. 

Så därför vill jag att dom ska hamna hos någon som kan ge dom den kärlek och tid dom ska ha! De förtjänar bättre än att vara hos mig!

Pixel:

• födelsedatum: 11/2-2012
  • färg, teckning o hårlag: Silvermink, dåligt rexad
  • kön: Hona
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej
  • faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Har inte tiden, orken så dom förtjänar bättre!
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Pixel är min lilla gosråtta, hon har alltid varit den som bara slappnar av när man lyfter upp henne. Nu dock så är hon inte lika hanterad, men tvivlar inte på att hon kommer att bli likadan igen efter lite hantering.
    I flock så behöver pixel lite tid på sig vid introducering, tog en vecka innan hon godtog Pärla när jag satte ihop dom när pärla var 5veckor.
    Tyvärr är Pixel en gallergnagare, det har hon alltid varit! 
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ej reggade, pris enligt överrenskommelse
  • ort där råttan/råttorna finns: Sköllersta 2 mil utanför örebro
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): erika.hogberg89@gmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst

Pärla: 

• födelsedatum: Zooråtta, men köpt i augusti 2012 och då var hon 5 veckor. 
  • färg, teckning o hårlag: Russian blue, berkshire
  • kön: hona
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej
  • faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Har inte tiden, orken så dom förtjänar bättre!
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Pärla är ju då en zooråtta och är därmed lite spattig av sig, men absolut inte elak och jag har fått hanterat henne och lyft henne, väldigt nyfiken krabat! Tror att detta skulle kunna försvinna om hon är hos någon med tålamod :) 
    I flock så är hon bara introducerad med min andra hona och då var hon superduktig! 
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ej reggad, pris enligt överrenskommelse
  • ort där råttan/råttorna finns: Sköllersta, 2 mil utanför Örebro
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): erika.hogberg89@gmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst

Vill helst inte sära på dom! 
De har blivit behandlade mot snuva med baytril i september 2012. 

Det finns självklart en bur man kan få med, jag har byggt ihop två burar genom att klippa av taket på den enda och ställa en annan över, tror att enligt burräknaren så får det vara 7st råttor i den.. 

Jag vill bara att dom ska komma till ett hem där de får uppmärksamhet och mår bra! 

Här är deras tråd här på iFokus!
Det är alltså Pixel och Pärla, Iso flyttade i somras. Så det är dom två i slutet av tråden.
http://rattor.ifokus.se/discussions/503b408cd3b4fd3fed00211e-bildtrad-mina-flickor?participating-1

Hoppas någon vänlig själ känner sig för att förbarma mig över de här två underbara liven <3

Erika89
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på buren!

Muszimba
3

söta är de.

Erika89
0

#2 Tack, de är helt underbara <3

Muszimba
0

Om jag skulle vilja köpa dem, transportmöjlighet till Stockholm? Eller vill du träffas irl?

Caliara
0

Undrar också om det finns transportmöjlighet, fast till Trollhättan. Letar själv efter två små tjejer just nu.

Erika89
1

#4 #5 Skicka gärna ett pm och berätta vad du kan ge dom och hur du har det. 

Transport brukar ju gå att ordna, men vill gärna vara supersäker att dom hamnar på ett superställe först!

flashbackkk
1

Hejsan! Jag tar gärna emot/köper råttor, ja har bestämt mig nu för att skaffa ännu en bur då ja vill ha flickor, har nu en han bur med 3 agouti killar i (bröder) Jag är intresserad, ja bor i strängnäs och är väldigt väldigt råttvan, jag bor med min sambo och son. Hör av dig! :)

Erika89
0

#7 Har pm:at dig. :)

Erika89
0

Puttar upp då tjejerna fortfarande är behov av nytt hem.

Kaiia
0

putt

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Erika89
0

putt

Schitz0phrenia
0

Vart finns råttorna och vad tar du för dem?

Erika89
0

Står i annonsen att de finns i sköllersta utanför örebro och att priset kommer vi överrens om.

Erika89
0

Puttar igen då det börjar bli lite mer akut nu….

Erika89
0

Tråden kan låsas..

:')
0

Har de fått hem? :)

Inlägget är låst för nya kommentarer