Månadens råtta; Januari
Nu är det dax att starta månadens råtta igen! För att råttan ska få vara månadens råtta hela månaden sker tävlingen månaden innan!
Regler:
Endast medlemmar på råttor-ifokus får deltaga
Bidragande foton ska laddas upp i tävlingstråden (denna) för den månad de avser
Ett bidrag per medlem
Max 20 bidrag per månad
Foton ska vara 800x600 pixlar (behåll gärna en högupplöst kopia själv)
Sista dag att ladda upp i tävlingen är 25:e månaden innan

Ladda upp ditt bidrag i Januari-tävlingen i denna tråd t o m 25/12!

I kalla januaridagar kan det behövas en varm filt!
](http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/16720000-16729999/640x480/16728215.jpg)
Jag har lite svårt att öppna bidrag nr 1, är det bara jag som har det?
fixade det! OBS! inga å, ä, ö eller mellanslag i filnamn!!!

jag har också sånt problem med vissa bilder vet inte varför, men tack grodan för att du löste det den här gången :)

#9 jaha så det är därför det blir konstigt ibland :P

Odi sover
Odi är den mest kelna råttan jag haft/träffat på. Det finns 2 saker som han ägnar sitt liv åt och det är mat och gos. Visst är han inte perfekt med sin överviktiga kropp och temperament mot andra råttor men hur kan man neka honom? Lille Odipodi säger "oj vad hände nu, la du mig på rygg? okej jag ligger kvar här men bara om du kelar med mig". Hans personlighet är enorm och den skiljer sig mycket från mina andra råttor. Det finns ingen som Odi och det bevisar han för mig varje dag med sin otroliga aptit, mysighet, knastrandet som går i ett, ploppandet med ögonen, pussandet, behaglighets rysningarna.. Det går inte många sekunder med honom i famnen som han inte visar hur mycket han älskar att gosa.
Lille Odi kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta och han kommer aldrig att bli glömd, han är den mest speciella råtta som jag någonsin träffat! Älskar dig Odi <3

Och här har vi Tarja :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#16 Är du säker på att det är en gääsp??? Tycker det ser ut som han måttar gapet för att sluka den stackars svartnosen…
#17, Haha hon ser gaaalen ut :D skitsnygg bild!
#18, ja, jo det är ju iofs sant. man vet aldrig! ;)
15 bidrag hittills! 5 till kan vi ta emot!

Men kom igen nu! PUTT PUTT - fler bilder!

solly sorry…ett bidrag va de…..

18 bidrag - #25 räknas inte 
ett bidrag till är välkommet!!!

Jag vet inte hur man gör så bilden inte är en klicklänk, hjälp tack! :)
Perfekt! Då har vi våra 20 bidrag och kan starta omröstning snart!

Tack :)

inlägg flyttat till februaritävlingen /grodan