Utfryst för sin teckning/färg?
Hej, nyligen fick jag hem två små söta råttpojkar till mina äldre, allt gick bra när jag satte ihop de och nu bor de i samma bur. Men jag har börjat märka att Safari en av de nya bebisarna ofta är lite utanför, ifall alla tex ligger i att hus så kan han ligga helt själv utanför. Min mamma har också sätt detta och hon sa till mig att hon läst någonstans at Siameser ofta kan bli utfrysta för att de ser ut som de gör. Han är nämligen siamese. Vi har alltid velat ha en siamese så därför har vi googlat bilder och läst mycket och så. Mina andra är Burmese, Blue och Husky roan. Så min fråga till er är om det kan stämma att han blir mobbad/utfryst för sin färg/teckning och i så fall vad kan man göra åt det. Måste bara säga att det inte är elaka mot honom på något annat sätt förutom att han ofta är lite utanför.
Jag tror snarare att det är något med hans personlighet :) Vissa kan bli utfrysta när de är lite osäkra i sig själva. Har inte märkt på mina siameser att det är något särskilt.
Vill f.ö berätta att jag har deras pappa hemma hos mig :)
#1 Konstigt, i så fall så tycker jag att hans brorsa är mer blyg och så än han, han är väldigt busig och inte blyg alls. Aja får hålla ett öga på att de inte är elaka mot honom. Vad kul att du har pappan :) Hur är han?
#3 Oh vad underbar! Bristol och Safari är alltid galna och springer runt och utforskar, riktiga busisar, men det är ju förståeligt eftersom de är så små och har så mycket spring i benen. Vore ju tråkigt annars! Men jag hoppas på att när de blir äldre kommer de också att bli riktiga mysisar :)