Allergi
Någon som vet bra receptfria mediciner eller andra slags hjälpmedel Mot allergier? Ska resa bort om mindre än 1 vecka och finns ingen chans till att få tid Till vårdcentralen innan dess och min allergi blir bara värre och värre. Tar några receptfria tabletter mot både päls och pollen Men hjälper inte i långa loppet. Tycker så synd om mina råttor blir vettskrämda när jag får mina nysattacker och tittar på mig på så roligt viss som att jag vore helt knäpp. Jag kommer absolut inte göra mig av med dom det finns inte i min värld Det är mina bebisar och jag hellre är hur sjuk som helst än att dom får komma till någon annan. Men om ni har lite råd om så tar jag glatt emot dom så råttorna slipper hoppa 1meter upp i luften så fort jag börjar nysa =D (Visste inte i vilken grupp jag skulle lägga inlägget i)
Varför kan du inte komma till vårdcentralen? Är det pga ditt jobb eller så? De har ju akuttider varje dag :)
Jo men den vårdcentral jag tillhör är alltid smockfull brukar alltid få vänta ganska lång tid innan man får tid och jag min husläkare är oftast alltid upptagen och kan inte gå till någon annan eftersom jag inte förstår ett sk*t av vad dom säger tyvärr
För mig behöver jag bara Ringa in och få mitt recept påfyllt, det är ju onödigt att boka besök när man redan har en medicin man använder :)
Så ring och be att få receptet påfyllt istället.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Men om du ringer klockan 7 på morgonen, så brukar de ringa upp omkring 8, och då ska du få en tid :)
Jag har inte fått något recept eller fått konstaterat att jag är just allergisk mot päls men antar att jag är det för sen jag skaffade mig råttor har jag fått utslag på kroppen nysattacker osv men jag ska ringa imorgon bitti och hoppas på att de finns tid =) Men ser lite roligt ut när min minsta råtta hoppar rakt upp i luften och sedan bara stirrar på mig när jag nyser

Luftrenare är mitt tips! Hjälper väldigt mycket, men stoppar du näsan i buren så reagerar du ändå iof. Finns en del receptfria läkemedel, men om du har fått recept innan så ring och be att få det påfyllt bara.
Qui dormit, non peccat
#6 Luftrenare? Hur menar du då? Har ju bara haft receptfritt och de hjälper mig inte speciellt mycket bara för en liten stund men eftersom jag inte kan låta blir dom så reagerar jag efter 1-2 timmar efter jag tagit tabletten och med denna får man bara ta 1 tablett om dagen.