Inköps lista?
En kompis till mig har tänkt att köpa råttor och undrar vad det är man ska köpa.
det han har på lista en så länge är:
Bur
Mat
Hus
Matskål
Vatten flaska
Sen behöver han hjälp med resten.
Undrar även vilka leksaker som är bra till råttor och även vilka hemmagjorda leksaker som är bra. :)
Tack på förhand :)
En budget för eventuell veterinärvård är väldigt, väldigt bra att ha.
Han har sparat en hel del på ett sparkonto för eventuella oförutsedda kostnader. :)
Sakerna han ska ha verkar han ha koll på, han borde snarare utveckla det till vilken bur, till vilken mat osv. Annars är det lätt att det blir en felaktig bur och felaktig mat etc.
Annars borde han fundera på och köpa burströ/underlag, toalett, transportbur, hängmattor, saker att råttsäkra sitt rum med och letareda på bästa veterinären i området + hur han ska ta sig dit i nödfall. Hälsa han lycka till med sina små rådisar :D
//Nike
Vilken bur och vilket strö vilken mat vet han :)(jag kommer inte ihåg vilket)
Vilken mat och strö rekommenderar du? (kan alltid ge flera förslag :))
Transportbur, hängmatta, toa tillagt.
ska även säga till om veterinär :)
Vad ska det vara för "strö" i toan?
Jag använder chinchillasand (jag har dvärghamster så inte samma :P)
Jag själv har IKEAs borris-mattor som burunderlag och i toaletterna har jag toa-lätt. Fungerar jättebra 🙂
Jag har exakt samma som #5 dock har jag inte råttorna än men tror det kommer funka jättebra :D
//Nike
Alltid bra att kolla igenom våra artiklar , finns massa bra där :)
Sedan rekomenderar jag att skaffa en hamster vatten automat om du skulle behöva ge dom te någon gång :)
Tänk också på ett litet mini-apotek om någon av råttorna skulle skada sig, eller så. En nagelklippare, selen, belöningsgodis, övrig burinredning och hängmattor osv.
Tack så mycket för alla tips har en bra mycket längre lista nu :)
Har ni några tips på bra leksaker/Bur inredning? :)
kolla igenom artiklarna jag länkade samt gamla trådar, det har varit en del som frågat precis samma saker som du har rätt nyligen :)
Han har de stora sakerna om man säger så men han kan utöka med… Leksaker, Exempelvis rör, snören, hängmattor. Transportbur Toalett Hygieniska saker är bra som ex en handduk till råttisarna, en klosax osv :)