Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 791 ggr
emelieeileme
0

Matschema!

Hej! 

Jag vet att detta är mycket att be om, men söker någon som har lust och intresse av att skapa ett matschema åt mig och mina råttor! 

Jag har två råttor på 23 respektive 21 v gamla. Jag vet vad de kan äta och inte äta och mängder men det är sällan som det blir av att de får vad jag tänk mig i och med att jag är ett riktigt planeringsfreak och det alltid lyckas bli på andra vis! 

De äter versele-laga complete råttfoder och har självklart fri tillgång på det och vatten. De har smakat på en hel del vanlig hushållsmat eller vad man nu ska kalla vanliga varor.

Så om ni har lust att göra ett enkelt schema, komma med tips eller berätta om vad ni ger era råttor så tar jag emot allting!

Skicka ett privat meddelande eller skriv här!

Creepiie
1

du ska inte ha endast complete imoa. Jag brukar ha det i torrfoders blandningen. 

Min rekomentation är att blanda egen mat, sök på tex ''så här matar'' så får du fram riktigt bra torrfoders recept! 

Sedan färskmat så som sallad och rester, viktigt med kött, borde dom få dagligen. Speciellt när dom är såppas små :)

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

Apootie
0

#1 De måste inte ha kött varje dag, men helst någon/några ggr i veckan :)

chade
0

#2 när de är så små så är det bra att få i sig proteiner varje dag

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Apootie
0

#3 ja det förstås, tänkte på vuxna råttor, hehe 😃

emelieeileme
0

Okej! Tackar! Jo även fast jag själv är strikt veggo så brukar jag sno en bit kött av farsan så de får de varannan dag ungefär!

Apootie
0

#5 Det är bra. Man ska inte ersätta en råttas kött med vegetariskt/veganskt.