Ställa ut..
Jag tänkte höra vad det är som gäller om man vill åka med sina råttor till utsällningen i Kallhäll?
Mina två råttflickor är inte reggade på SRS, går de fortfarande att ställa ut dem?
Berätta gärna lite..
/Amanda Eriksson

Du får bli medlem i SRS först och sen registrera dem, det gör du genom att först bli medlem i SRS sedan köper du två registreringsbevis per råtta i srs-shop, du fyllr i två likadana på varje råtta som du vill registrera, skickar in dem till en adress du får medskickad när du får hem papperna, sen måste du anmäla dina råttor till utställningen, ska finnas blanketter på srs hemsida för det.. =) Sen föratt dina råttor ska kunna bli utställda måste de genomgå friskhetskontrollen innan utställningen som varar i några timmar innan domaren dömer råttorna..
Jag är inte så insatt i detta med utställningar så har jag glömt något så får någon annan fylla i.. =)
I officiella SRS-utställningar kan du inte ställa ut råtorna om de inte är registrerade och om du inte är medlem. Ibland anordnas inofficiella utställningar, där får alla råttor delta, reggade eller ej (förutsatt att råttorna kommer igenom friskkontrollen). :)
För lite mer djupgående information kan du läsa SRS utställningsbestämmelser och Utställning - så här går det till.