Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 669 ggr
Zizza
2

OT: Magkatarr

Hejsan!
Tänkte dela med mig utav något jag senaste månaden kommit över :)
Jag har och har haft problem med magkatarr i ca 3år snart.
Inget botbart utan endast lindrande mediciner finns.

Sen jag blev gravid så har jag varit sjuk och sängliggandes ca 1-2 dagar i veckan. Alltså varje vecka, i kramper. Tills jag för en månad sedan började dricka runt 1-2 koppar kaffe varje dag. Sen dess så har min mage bara blivit bättre och bättre.

Tänk att kaffe funkar bättre än min receptbelagda medicin?!
Det är ett under :) och så skönt att jag lista ut detta på egenhand.. eftersom läkarna gör ju inte ett skit åt detta.

Så har ni magkatarr och testat de flesta mediciner och annat lindrande.. men inte kaffe så är det ett hett tips.. dock bara för att de funkar för mig så är det inte säkert att din mage reagerar lika positivt :)

Mvh. Sanne & Djuren

Zolah
0

Jag har haft gallsten som dom trodde var magkatarr, och fast min mor sa enträget att det troligen var gallsten så var dom bombis att det var magkatarr. 

Tror inte kaffe kan vara så bra i längden? Det var det iafl inte för mig under min gallstens period, det var det som utlöste det som värst.

Zizza
0

Jag har magkatarr och inte gallsten :) har kollat upp via gastroskopi och rektoskopi. Alla mina symptomer tyder på Magkatarr. De trodde första att de var IBS men det var "endast" magkatarr. De kunde utesluta IBS och Gallstensbesvär via röntgen.

Kaffe funkar utmärkt till magen :) så länge jag inte är för dålig i magen innan.. alltså lös i magen. Så går det utmärkt!

Har oftast problem med förstoppningar pga magkatarren :) därför kaffe hjälper superbra. Och det är inte farligt att ta en till två koppar kaffe varje dag :) är ju ingen jätte drickare.

Mvh. Sanne & Djuren

Allamej
1

Zizza, när min mage är som värst så är det bara kaffe som går ner 😃 Ingen tror mig eftersom det ska vara såååå dåligt för magen 😜

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zizza
1

Jaså! :) Jag tror dig till fullo.
Det är många som jag känner som anser att kaffe är skönt för magen när den är i obalans :) lindrar ofta när man mår illa å sånt.

Mvh. Sanne & Djuren

Allamej
0

Kaffe, stekt och friterad mat ect. ska ju vara jättedåligt för magen när man har magkatarr eller magsår, men jag har sedan barnsben sagt att ont ska med ont fördrivas… inte den bästa inställningen i många fall men väldigt effektivt :D

Har magkatarr konstant och det blir till magsår vid vissa punkter i livet och jag vet vad det beror på. Så när jag blir frisk, vilket jag tänkt bli innan sommaren är över, så åker de frätande värktabletterna i återvinningen på apoteket.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zizza
1

Vad konstigt att de funkar så otroligt bra för min magen :)
Men vi alla är ju olika uppbyggda.

För tar jag papaverin och omeprazol samt dimetikon som jag ska.. så slutar det ändå med att jag har ont veckan efter. Men sen jag började ta å dricka kaffe ungefär engång per dag, så har jag knappt behövt använda mig av min medicin :)

Mvh. Sanne & Djuren

Allamej
0

Omeprazol för mig

hus-musen
0

Kul att det funkar :) Kaffe är rena döden för mig, likaså kolsyrade drycker, vitt bröd, hårda grönsaker osv.

Qui dormit, non peccat

Zizza
0

:) Kolsyrat var katastrof för mig att dricka förut.. men sen så slutade jag helt 1år.. och började om med det sakta men säkert ;) nu kan jag dricka det i överflöd.. både positivt och negativt förstås.. eftersom det inte är bara loka å sådant jag dricker ;)

Mvh. Sanne & Djuren

Stephanie
0

Kaffe är rena mardrömmen enligt min magkatarr-mage… 😛

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Zizza
1

Okej :) vem vet, det kanske är endast nu under graviditeten som det funkar, eftersom jag lätt blir förstoppad just nu.. så hjälper kaffe väldigt bra :)

Mvh. Sanne & Djuren