Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 460 ggr
Plutthen
2

Underlag?

Jag ska nu skaffa råttor och det är väldigt många som skriver att dom har just borris mattor som underlag. Är detta bra? ska jag köpa något annat eller är det hygieniskt? När ni tvättar dom sen, kör ni dom bara i tvättmaskinen? Tacksam för svar :D

kolpa
0

Jag hade en borismatta (typ en dag haha) den började lukta as mycket och sedan skulle jag tvätta den i tvättmaskin, och när den var klar luktade den dubbelt så mycket och blev ALDRIG torr… 

så jag har inte förstått principen med mattor :/

Plutthen
0

okej, vad använder du för underlag då? :)

Mapel
0

Vi har Borris mattor, det funkar superbra!! Luktar typ ingenting, men våra tott är ju toatränade så det blir inte så mycket kiss och bajs på den även om det händer. Men tycker inte det luktar särskilt mycket trots att de kissar och bajsar. Det är dessutom jätte lätt att göra rent! :) Vi tvättar dem i 40 el 60 grader i vanlig maskin, blir jätte rena och luktar ingenting. De torkar på typ 5 min :D #1 är det säkert att du hade borismsttor? Det var kanske nån annan sort du hade för vi har borismsttor och vår erfarenhet är verkligen tvärt emot vad din är :)

Plutthen
0

okej vad har ni i toaletten då ? :)

Mapel
0

Vi har kattsand i toaletten. Vissa råttor försöker knappar i sig sanden så ska man ha det får man ha lite koll i början för att se om de gör det. Våra har aldrig gjort det :) vet att många har toa-lätt i toaletten :)

Bananbullar
0

Har Borrismattor på botten och TOALÄTT i toalådorna. Tycker inte heller att mattorna luktar någonting och de är mycket enkla att göra rena. Bara slänga in i tvättmaskinen och tada! 😃

Plutthen
0

Jag såg även att dom kostar 4 kr vilket verkligen är värt ! Ska testa med mattorna och se hur det går, annars får jag väl testa med tidningar eller något :)

Erika89
0

Har också borrismattor och TOALÄTT i toalådorna :) Tycker det funkar väldigt bra och som ovan skriver så luktar det nästan ingenting och är superlätta att tvätta. 
De blir liksom mjukare med varje tvätt :)