Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 902 ggr
Fridborg
0

(O) Patrick och Stewart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Födelsedatum Vet ej, ca 2-4 månader gamla

• Färg, teckning o hårlag Agouti hooded, släta toppörade

• Kön Hanar

• Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) Vet ej

• Faderns namn, födesledatum, vikt Lucifer, ca 2 år, vet ej

• Moderns namn, födelsedatum, vikt Vet ej

• Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning Jag är bara jourhem åt dessa då de indirekt var avlivningshotade.

• Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc De är mycket vänliga. Lite stela vid lyft men innanför tröjan är det knasterfest som gäller. Nyfikna, smakar på fingrar men bits inte. Flock vet jag inte då jag inte satt ihop dem med mina pga smittorisker samt att de inte ska behöva skaffa kompisar de snart måste skiljas åt.

• Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb 100:- Kan diskuteras vid rätt hem! Ej reggade.

• Ort där råttan/råttorna finns Västra Stockholm.

• Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Skriv i tråden eller PM:a, av förekommen anledning vill jag inte ha fler telefonsamtal.

• Om annonsen ska vara låst eller ej Ej låst

Transport kan ev fixas på lördag mot Norrköping och Västervik!

Fridborg
0

Bilden ovan är Stewart, detta är Patrick

Fridborg
0

Kan tilläggas att då jag har Stronghold hemma kommer de att få en droppe innan flytt, just in case!

Fridborg
1

Sötnosarna

Fridborg
0

💋

Fridborg
0

Teckningarna ovanifrån

Apootie
0

Gud vad söta 😍

Fridborg
1

Läget är nog lite mer akut än jag trott.

Jag har två katter och de verkar vara livrädda för dem. När de var hemma hos min mamma (djurfritt) var de supermysiga, men nu är de rädda och äter inte så mycket. De låter en klappa dem, men de är väldigt skeptiska.

Vore bra om någon gav dessa en chans. Jag ska jobba med dem efter bästa förmåga och de får vara kvar här så länge, jag tänker mest på deras bästa.

Fridborg
0

Putt!

De trivs inte hemm hos mig och buren de bor i är på tok för liten!

mikeiko
1

Puttar för dessa killar, om någon annan kan ställa upp som jourhem (och inte har katter/hundar) är även det tacksamt då dessa är så katträdda!

[BambiStampe]
0

Va söta :D är de tamråttor? Söker nämligen tamråttor till min lilla plutt som såldes alldeles ensam :( Varit på jakt rätt länge när jag haft tid.

MissFake17
0

Jag har katt hemma, dock kommer han aldrig in i mitt rum.. måste disskutera med mina föräldrar

Fridborg
0

#10 Hur gammal är din kille och hur länge har han varit ensam? 

#11 Jag tror dessvärre det ändå inte att det är en så bra idé, de känner ju lukten av katten, råttor förlitar ju sig mkt på luktsinnet. Tänk dig att du har en fobi och den alltid lurar runt hörnet…

Fridborg
3

De har hittat ett akut tillfälligt kattfritt jourhem så förhoppningsvis blir de lite gladare men söker fortfarande hem. Finns fortfarande i västra Stockholm.

[BambiStampe]
0

Han är runt 4-5 månader gammal. Jag vet inte riktigt hur länge han varit ensam när jag köpte honom men 3 månader kanske?