*Sigh*
Min tråd om omplaceringar har ju uppmärksammats här endel och idag fick jag smaka lite på den medicinen.
Det ringer en person som hittat mitt nummer här (osäkert om det är en medlem eller någon som googlat sig fram) och vill "bli av" med många av sina råttor på grund av barnets allergi. Personen har ca 10 stycken och vill att jag tar allihop med bur, men jag förklarar att platsen, pengarna och tiden inte finns till.
Då kommer personen in på det här med avlivning… (…).
Det slutar med att jag går med på att rädda två stycken, för det är ungefär det jag har plats med (knappt det). De är ändå i otroligt gott skick, stora och fina, välmatade, trevliga och ren och fin päls.
Så fort datorn och kameran kommer överrens med varann kommer jag lägga ut en omplaceringsannons. Men då vet ni i varje fall att det är ytterst motvilligt jag gör detta och jag tipsade om andra ställen man kan annonsera. Jag har inte möjligheten att ha kvar dessa, men de är två månader och jag tycker att de förtjänar en ärlig chans.
Tänk hur annorlunda dagen kan se ut när man vaknar på morgonen.
Men fy vad fult! Och så många också! Vart finns de? Hade kanske kunnat hjälpa? Jag är kluven i frågan. Man borde inte "städa upp" efter andras oansvariga köp kanske men när friska o trevliga råttor annars kommer avlivas är det svårt :-(
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning
Dessa finns i Sthlm.
Dessa två är resultatet av en kull de fått. Jättefina killar, agouti hooded som är vältecknade.
Men lite chockerande att de hittar ens nummer och ringer på det där sättet…
Ja, det lät ju nästan lite läskigt… 😐

Mvh Stephanie 

Jag sätter ett avtryck här, måste iväg en sväng men återkommer om någon timme eller två. Ska försöka hjälpa dig.
Det är andra gången en främling ringt mig efter att ha hittat mig på listan här Första gången handlade det ju inte alls om att varken köpa, sälja eller ge bort, men man börjar ju undra om man ska dölja sitt nummer 🤔
Ajdå lite långt. Förstår att det känns lite olustigt :-/
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning
#4 Det skulle jag bli evinnerligt tacksam över, det är jättefina killar!
De var ju väldigt fina!
Men lite olustigt att folk bara ringer sådär 😐
Men vad läskigt :S Inte kul med sånt, då vem som helst kan få för sig att ringa.
Fina pojkar iaf.

Samma familj ringde även mig i förmiddags har jag och Fridborg kommit fram till, jag hade dock telen på ljudlös så missade det. Transport ner till Norrköping kan ordnas på lördag och vidare ner till Västervik efter helgen.
Jag antar att det är de här råttorna som jag och min man har erbjudit oss att ta emot tills dess att man kan hitta ett permanent hem, har någon hört vad som hänt med dem?
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#13 Om du och din man kan ta dessa två killar vore jag evigt tacksam. De trivs inte alls hos mig, jag har inte lyckats ta ut dem pga katterna, de är livrädda. De har på tok för liten bur och börjar bli galet understimulerade på grund av detta. Gör så gott jag kan men… De är i varje fall fortfarande snälla mot människor, klappar dem i buren så mycket jag kan.
Men herregud vad ohyfsat folk kan bete sig! Och till på köpet hot om avlivning. Jag önskar så att jag kunde hjälpa till :\ Har länge velat utöka hanflocken med två grabbar, men Max blev något så fruktansvärt aggressiv mot nykomlingarna när jag en gång försökte.
Jag hoppas att det löser sig för alla tio! :(
#14 Jag pratade med Lancia lite och är inte helt hundra på det, de var väl rätt rädda för katter om jag inte minns fel? Och vi har två katter helt utan råttvana.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#16 Då går det inte, då kan de lika gärna få vara kvar här :/