Bebisar!!
Nu när jag kom hem från jobbet för fem mnuter sedan så hörde jag ett litet pip frå Kajsas bur. Smög dit och tittade och såg en lite bebis som Kajsa tvättade. Hon ligger och föder i detta nu! Ingen aning om det har kommit fler men nu så är det tyst i buren. Hör bara det lilla pipet då och då.
Spännande!! 
Har skymtat ialla fall tre stycken nu. Dock är jag osäker på om en av dem lever eller inte. Den rör sig inte och hon hade baktassen över den :/
En tanke slog mig precis. Det är skottdagen idag! Så mina bebisar är födda på en speciell dag. ^^
Ååååh, vad spännande! Önskar Kajsa och hennes nykomna småttingar lycka till! 
Åh, vad kul! Längtar efter bilder!!! :D
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Grattis till dig och Kajsa! 
Det är 8 levande bebisar men tyvärr så fanns det en dödfödd alt en liten som gav upp efter ett par timmar som Kajsa hade lämnat en bit bort från boet.
Men 8 levande små bebisar! Nu håller vi tummarna att allt går bra. Har tyvärr inga bilder då jag fick passa på att räkna när Kajsa gick och hämtade lite mat. Kajsa har varit underbar och låtit mig få titta på dem och även ta bort tidningspapper som var snurrat runt huvudet på en levande bebis.
Vad roligt :) synd att en dog men det är inte allt för ovanligt, hoppas deet kommer gå bra med ungarna nu längtar efter bilder :)
//Forgetful
Vad kul, längtar nyfiket efter bilder! Lycka till med både mor och bebisar!
Är helt ny på sidan men detta var super roligt att läsa! :D
Har själv planer på att skaffa råttor så det var jätte roligt att det fanns en bra sida att läsa massa bra tips om :D
Roligt att det slutade bra. Hoppas på bilder när du kan komma åt.
Första bebisbilden! Blev inte så bra men jag smygfotade när hon hade varit en sväng och åt och sedan upp på taket på buren när jag öppnade åt henne. Hon var ifrån i någon minut innan hon gick in till bebisarna igen.
Kom precis från duschen så när jag kom in till vardagsrummet så satt mamma Kajsa och åt. Så jag passade på när de låg uppblottade sådär och Kajsa var ute en sväng 
Vad mysigt de såg ut att ha det :3
Små söta korvar <3
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
grattis till sötnosarna ^^
Gud vad söta de är

vilka söta pluttnosar :D
Åh vad roligt, grattis till de små! Hoppas att de resterande bebisarna klarar sig och blir friska och snälla råttor! :D
Grattis! :) Vad skönt att allt gick så bra!
Ja, det var mig en speciell födelsedag :D
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Grattis! 
Grattis :'D
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
Jag tror att jag anar endast mörkögda i kullen? Kollade allas ögon när jag tittade till dem. De rörde sig en hel del.
Anade endast mörkt vid ögonen. Kajsa är rödögd (mörkröd)
Jag tycker mig se några ljusögda x) de svartögda ska ha mörkt rosa/lila vid ögonen medans de ljusögda är lite mörkare rosa än deras hud är :)
//Forgetful
#23 hehe okej. Jag har prpblem med färgseendet och ser inte skillnad på ögonen på bilden :P men jag har säkert fel. Attans! (är inte så förtjust i rödögda.. har dåliga erfarenheter)
Hahhaha åh, bebisen längst till höger på bild #21 ! <3
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
För att vara rosa, nakna, blinda korvar så är dom väldigt söta. Titta bara på dom små svansarna <3
haha :)
#24 Tro mig, du komemr gilla de rödögda med x) jag var heller inte förtjust i det först men nu sitter jag här med en rödögd siames som kom i min senaste kull xD man faller för personoligheten till slut :)
//Forgetful
#27 Sant! Jag har heller aldrig riktigt gillat rödögda, men min första råtta som ännu inte är så gammal, har ett rött öga och ett rubinöga. Men det spelar ingen roll, för ack så kär jag har blivit. Hon är världens mest underbara lilla tös, så klok, så snäll… :)
Och förövrigt, jäääklar vad bebissugen man blir! 
#27 Samma sak här! Jag gillade inte heller rödögda men nu har jag världens mysigaste och underbaraste lilla rödögda tösen som finns. Fast för mig spelade inte utseendet så stor roll heller, men jag var lite smått anti-rödögd ;)
Jag har haft två rödögda tidigare och båda har varit stissiga, rädda av sig och mycket osäkra. Miku fick jag avliva nu förra veckan för att hon inte såg något alls längre pga att hon var rödögd :( Torgni fick jag avliva akut efter ett halvår för något (kommer int eihåg, var 4 år sedan). Så rödögda klingar bara dåligt ör mig :(
Kajsa är dock rubinögd (de är de om de inte är lika ljusa som helt rödögda va?)
Dagen lilla bebis!
Alla bebisarna ser lika dana ut.. Alla är bläsade och samma färg (vad jag kan se). Dock om de blir grå eller blå vet jag inte, så bra koll har jag inte. Så det återstår att se.
Om det finns någon dumbo har jag inte tittat efter, har inte legat på listan när jag har tittat på dem 
Jag kan inte heller avgöra hur många pojkar och hur många flickor det är. Jag försökte titta tidigare idag men jag har ingen aning om vad jag ska titta efter såhär tidigt. Så jag återkommer om det senare.
(någon som kan hjälpa mig med bild eller text vad som är skillnad på honor och hanar såhär tidigt mellan benen på dem?)
#32 Killarna kanske har en pyttepyttepytteliten pung? x) Fast den kanske inte syns…
Man brukar tydligen se det på avståndet mellan könet och analen på dem… Killarna har stort avstånd (sen brukar det finnas antydan till pung) och tjejerna har dom ganska nära varandra :)
Kolla efter tuttar, bara honor har det :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Helt underbara! Särskilt nr 3 & 7.
Sötnosar♥
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Färghjälp någon…?
Snyggt förresten under min nagen på bilderna.. Sminkrester 
Jag tycker alla ser ut att vara blue striped roan.
#49 Samtliga ser ut att vara blue striped roan :)
Okej :) gissade på det då mamma är det. Har dock defekt färgseende så jag var inte säker på om jag såg rätt. Alla bebisarna har samma färg
av ren nyfikenhet så måste jag bara veta hur det gick med bebisarna?? då jag ser att det inte blev fler inlägg efter detta eller har jag missat det? 🙂
Här har du fortsättningen på denna tråd: http://rattor.ifokus.se/discussions/50323c9488f4723be7006fd8-intrumenten-bilder
okej tack! :)
Håller med #51 :)
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Striped roan tjejer, Oj vad jag saknar mina 2…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor