Stinkande tvätt? Tips
Hej, igår var jag på Ikea och handlade, och sprang i all hast på en kylväska i mjuk plast men som håller formen. Genast slogs jag av tanken att den såg ut som en tvättkorg i miniformat … Perfekt för råttorna!
Högen av nedkissade, stinkande hängmattor och övriga tyggrejer gör att det luktar kiss i garderoben fram till tvättdags, och jag prövade att hiva ner allt i korgen när jag kom hem. Eftersom det är en kylväska så isolerar den jättebra, och lukten försvann! :)
Finns även i ett orange,rosa, vitt tema tror jag att det var. Kostar 59kr.
Smart! Idag tror jag är min lyckodag, fått massa med Ikea tips på saker man kan köpa till djuren här idag när jag ska åka dit om en timme ;D haha
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Fiffigt! Något prydligare än plastkassarna vi körde med, hehe
TS skriv gärna vad produkten heter så kan man kolla upp på IKEAS hemsida om det finns i ens egen butik :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#3 Hela IKEA's sortiment skall finnas i alla butiker, undantagslöst. Jag har hört att det ibland inte funkar i praktiken, men det skall vara så iaf :P
#3 Jag kollade kvittot, och SOLUR heter den :)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90237932/
Men jag ber om ursäkt, priset gällde visst bara Ikea family såg jag nu, originalpris 99kr :\
Gud vad smart! Men jag undrar om den kanske är lite liten, iallafall för oss då det alltid blir kopiösa mängder tvätt till råttorna. Tvättar kanske varannan vecka och då hinner vi förbruka alla våra hängmattor och filtar, vilket är typ 30 stycken + ett par tre fyra borrismattor! Haha :P kanske blir lite trångt.
#4 det stämmer dock inte, alla butiker säljer inte Allt som IKEA tar fram, vissa har inte den möjligheten. Ta et Gävle och Uppsala, de har olika sortiment pga olika stora butiker.
Hade hittat en vara för något år sedan på hemsidan som jag så gärna ville ha men den såldes inte i Gävle utan närmast var Uppsala.
Kolla man på IKEAS hemsida kan man se om 1. varan säljs i din stad och 2. om den finns i lager.
#5 Nice den finns i lager hos min butik, kanske blir en tripp dit någon dag :) Kanske inte som tvättkorg då jag oftast slänger alla hängmattor efter användning men som kylväska :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#6 Haha, jo då kanske den är lite för liten ^^ Får se om den räcker till för mig, brukar bli rätt många hängmattor här med innan tvätt 😮
#7 Alltså. Jo. Det stämmer att de skall föra hela sortimentet.
å så smart! det måste jag verkligen skaffa då jag har riktiga pissråttor här hemma ^^

Men visst är det så att oavsett om de har det hemma eller inte ska man väl alltid kunna beställa via sitt lokala varuhus? Assmart idé btw med tvättkorgen!
Älskar mina stora små vänner..
#11 Ja så brukar det vara! :)
//Nike
Ååh jag sitter o letar efter en bra lösning, så klickar jag in mig här. Perfekt tajmat då jag ska till ikea i morgon. :D
Jag har köpt fyra SORTERA förvaringslådor med lock, som dessutom går att stapla på varandra. I dem har jag Torrfoder, toaströ, tvätt och fleecebitar/handdukar.
If you fight love, you're always a loser
Köpte den idag och var såklart tvungen att testa att slänga ner lite marsvinstvätt ;P Funkar utmärkt! Kanske får bli någon till sån där :D
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Vad kul! 😃
Här hemma har jag också en tvättkorg som endast är till för råttsaker. Den är vit men hittar den inte på Ikeas hemsida. Gjord av plast :)