Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1387 ggr
Allamej
0

Terrarium?

Hejsan!

Är det någon här som har ett terrarium till sina råttor? Om så, kan ni lägga upp en bild och gärna berätta hur ni har inrett det?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Pandae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har ett terrarie som är 117*119*70.
har inte kunnat inreda det så mycke än för måste köpa en metalborr eller komma på något alternativ. Ska testa en idee som syrran gav mig (att sätta in två cdställ och hänga saker mellan dem=)

ska ffixa bild  så får du se

här är en där de sitter och hänger ut iaf =)

Pandae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hittade en bild när jag precis fått det och lagt i saker:)

där är inga sladdar i de (de som syns på denna bilden)

Ninja
0

Det verkar mysigt med terrarium! Synd att det är lite svårare att inreda. :) Hoppas att fler som har terrarium kan visa sina lösningar på inredningsdelen, jag är nyfiken på det ifall man själv blir sugen på terrarium sen. :P

Allamej
0

Det tragiska ur inredningssynpunkt är att det är helglas… Allt jag gör måste vara gnag och pissäkert…+ väggfast…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Pandae
0

Det är jättefint =D har ju lampan i taket på terrariet som lyser:) så de ser sådär mysigt ut =D (de kommer inte åt lampan och terrariet är alltid öppet när jag är hemma, eller ja ena galsdörren e undanskjuten =D

Det är UNDERBART att ha ett sånt terrarie som jag när man ska städa. Jag tar ut all pellets, och sen tar jag en svamp och torkar av allt, jätteenkelt. Var mycket krångligare med voljären jag lånade av min syster. Så på det sättet är terrarie skitbra:-)

Men sen e de ju de med inredningen. Man kan borra hål i aluminiumet, men jag skulle helst inte vilja göra det, ifall man i framtiden kanske vill ha de till ödlan (ifall man skaffar annat till råttorna eller så). Så jag försöker komma på alternativa sätt att lösa det på, men det är lite knepigt faktiskt ha ha^,^

Tar gärna emot tips:D Vill att mina små ska ha de så bra de bara kan. För just nu har de stor yta, men den utnyttjas inte iom att där inte hänger något:(

Ahh lite dumt med glasterrarie på det sättet:/ hur stort är det?
man kan ju inte borra i glaset direkt heller>_<

Allamej
0

Hehe… terrariet är 91hx100bx70d… och det är bara glas överallt. :) Jag gör ogärna hål i glas eftersom det sabbar deras strukturella styrka.. så det blir minivinkeljärn jag får sätta in sakerna på. :) Ah, det är inte här än pga. ryggskott så jag har lite tid till att fundera. :)

Pandae
0

åh men de är ju jättebra att ta epoxy och limma fast krokar och sånt:D de har jag inte ens tänkt på^^