Bildtråd
Finns säkert sådana här bildtrådar men kul att starta nytt.
Jag vill se era råttor tillsammans med andra djur, det är ju så gulligt !! =)
Jag börjar med mina katter Nala och Stella som äter tonfisk tilllsammans med Isadora :) Fick aldrig någon bra bild där alla råttor äter tilllsammans med katterna.
Tyckte din bild var så fin så jag målade faktiskt av den ^^ Blev inte jätte likt men… Hoppas det är okej, jag ska inte göra något med den annat än o ha här hemma! ;)
#10 Lägg upp bilden! :D
Jaa lägg gärna upp bilden =) vore kul att se !!
Haha okej, men tog kort med kameran så det blir sjukt dålig kvalitét :(
Den blev inte exakt likadan heller, och om jag ska vara helt ärlig så blev den MYCKET bättre i verkligheten. :P Ser nu att råttans öra blev helt misslyckat också! -.-'
Alla skuggningar kom inte med på bilden, ajaj, dålig kamera man har! :/
awww va gulligt :)!!
Haha tack! ^^ Och tack själv för insperationen av din fina bild. ;)
Hihi här kommer zickan med hela sitt zoo ^^
Ne bara halva :-P
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Aa förlåt då jag menade en 3e del ;) haha
Har så många bilder på Stray och råttorna… Väljer den här, en av dom lite nyare bilderna på tjejerna. Stray slappar på sängen och både Umbra och Bianca verkar väldigt gärna vilja undersöka (kanske slicka lite) munnen på honom.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Tass , vill se fler bilder :P
# 28, 29
Guuud vilka fina bilder! :)
#tack :)
En långhårig guldhamster =)
Fina bilder alla lagt upp! =)
Sicken' härlig bild! :) Gör det någon om man försöker rita av den? ^^
Nedå rita av du
Tackar! :) Ska inte använda den till något, bara träna på att rita djur!
#34 Underbar bild!
#36 Du menar zickan härlig bild, aaight!? ;D
Shit vågar du ha råtta och mus så nära varandra? =O
#40 lite för din tid på rif http://rattor.ifokus.se/discussions/4d714fcab9cb46221d0627ab-ratta-vs-mus#4d71247db9cb462141046a3a-29
Skriver det dock igen. Dont try this at home :-P. Finns vissa djur jag aldrig någonsin skulle testa att ha tillsammans. Har några råttor som är snälla mot annat, några andra djur som är snälla mot annat.
Ännu har inge antydan till påbörjan för olycka skett. Bara en råtta som tuggat sönder buren och kommit lös för nära illern som fick ett bett på tassen. Men chansen att en råtta biter en mus, hund jagar och hugger kaninen, kaninen stampar till och skadar en råtta osv finns alltid där.
Men det finns även katter som sover med råttor. Råtthona som adopterade en mus eller om det var mus som adopterade en råtta.
Man måste verkligen vara på sin vakt och känna djuren lite.
Bilden är en mus som sover under en råttas fläsk
#44 hahaha xD vilken underbar bild xD
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Gulligt =) Jag skulle aldrig våga iaf.
Skulle aldrig våga sätta ludde med råttorna tex. Vet inte hur de är med hamstrar o råttor, men hade en kompis som hade en olycka just med råtta och mus därför jag undra hur de gick för dig zickan ^^

Att ha råttor med andra djur ska man undvika, och synnerligen när det är råttor med andra smådjur. Vill råttorna så dödar de musen/hamstern på 2 sekunder.
Ungefär som en hund kan ta ett snabbt bett över råttan så är den död.
Sen finns det djur som inte skulle göra något, men man kan ändå aldrig lita på dem och lämna dem utan uppsikt tillsammans.
Qui dormit, non peccat
Jag har varit med om en olyckshändelse mellan en råtta och en hamster, råttorna var lösa och jag skule fixa deras nya voljär som dom strax skulle flytta in i (OBS. detta hände inte hos mig, det var en som jag känner som hade råttor fast jag fick ta hand om dom för han brydde sig inte!) och på något konstigt sätt lyckades hamstern bita hål i buren och kom ut, där stod råttan beredd och bet av nacken på hamstern på bara någon sekund! Sedan var det blod överallt och jag var ensam i rummet och fick panik och försökte rädda hamstern men det var totalt omöjligt.. sprang sedan ut och hämtade ägaren som fick plocka bort hamstern medan jag satt och grät & skakade.
Så jag själv skulle inte våga råttor låta träffa mindre djur, isåfall bara en väldigt kort stund och med en oerhört snäll och lugn råtta. Men jag tror inte att jag någonsin kommer våga det efter det som har hänt.
#44 AHAHAHHAHAHA epic! xD
Har ingen bild men minns min kompis hund hade två råttor på ryggen och så kom kompisens mamma hem och hunden ruschar ner från trappen med råttorna fastklistrade på ryggen xD o de satt kvar tills han kom upp igen. Stackarna ^^
// Stephanie och hårbollarna 
Sätter en tass här =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fina bilder alla lagt upp men önskar att se fler !! =)
Jag har en del videor på min youtube.
Här är en av dom .
Hur lägger man in video i inlägget??
Provar igen..
Sirius och liten baby-Delfin igen. Han är alltid väldigt beskyddande när det kommer till små små bebisråttor *ler lite*
"Här stannar vi och röker tobak" (från vår Sagan om de Bannlysta-kull) med Sirius nos =3
#73 Haha, den var söt 😃

Mvh Stephanie